Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Norrbotten Gotlandskanin(er) sökes  (läst 2006 gånger)

Alana

• Norrbotten
Norrbotten Gotlandskanin(er) sökes
« skrivet: 20 jul-14 kl 20:05 »
Hej, funderar starkt på att starta upp en mindre uppfödning av gotlands kanin för självhushåll och kanske skinngarvning framöver, samt även genbanks ansluta det hela, så nu söker jag med ljus och lykta efter uppfödare i Norrbotten eller närliggande län som har eller kommer att ha lämplig(t/a) avelsdjur eller ungdjur till salu framöver.
Jag nås lättast på mejl och jag har kaninerfarenhet sedan tidigare då jag bedrev småskalig sällskaps uppfödning i mina yngre dagar, har däremot ingen erfarenhet av genbank så det skadar nog inte med en insatt säljare som inte avskräcks av en miljard frågor som poppar omkring i mitt huvud just nu  ;D

Vänligen
Elin

Forsnäs Hemman

• Har 5 lantraser & en ätbar, härdig trädgård
    • Lappland
    • Forsnäs Hemman
SV: Gotlandskanin(er) sökes
« Svar #1 skrivet: 20 jul-14 kl 22:00 »
Roligt att du är intresserad av Gotlandskaniner och genbank!
Vi har också varit nybörjare (för mååånga år sedan) och håller med dig....det är så bra och nödvändigt att ha en "mentor" när det kommer till nya saker. Du får gärna ringa och snacka Gotlandskaniner.  :D

Vi har också ett par riktigt fina och intressanta kullar, efter linjer som behöver fler bevarare, och möjlighet att sätta ihop passande avelspar till dig. Annars känner vi ju också flera andra duktiga genbanker i regionen.
Själva bor vi i södra Lapplands inland. Men jobbar lite här och där....och reser lite nu och då till Arjeplog, Arvidsjaur, Malå, Norsjö, Skellefteå..... sällan mer norrut än så.

Här är vår hemsida om Gotlandskaniner: http://forsnashemman.blogspot.se/p/gotlandskaniner_22.html
Och här om att ha genbank: http://forsnashemman.blogspot.se/p/att-v.html

Mvh, AJ på Forsnäs Hemman
Vi bygger upp en modern gård med respekt för djur, natur och människor. Vi bor i Lappland.
Vi har Lappgetter, Ölandshöns, Blekingeankor, Ölandsgäss&  Gotlandskaniner i genbank. Vi odlar med naturlig dynamik och skapar en ätbar, härdig trädgård.
Hemsida: http://forsnashemman.blogspot.se

Purpurmylia

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 08 aug-14 kl 13:42 »
Hej
Jag har genbanksbesättning 772 för gotlandskanin sedan 2010, och finns i Umeåtrakten. Åker då och då upp till länsgränsen och kan ta kaniner med. Just nu har vi obesläktade honor och hanar födda i våras till salu, och för det mesta finns det någon kanin som vi kan tänka oss att sälja.
Kanske hittar ni någon från Forsnäs Hemman som passar er och som ni vill kombinera med någon kanin från oss?
Hur som helst - lycka till med "gotlandskaninstarten"!
Vänliga hälsningar
Emma
Biolog som bor på liten skogsgård i norr med familj, katter, gammelsvenska dvärghöns, lappgetter, gotlandsruss, kallblodstravare och gotlandskaniner.

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #3 skrivet: 12 aug-14 kl 09:56 »
Hos mig finns också ganska många linjer av både gotlandskanin och mellerudskanin i genbank. bor utanför Örnsköldsvik men skjuts kan ordnas upp till Skellefteå.
www.infoom.se/mariasdjur
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Alva11

« Svar #4 skrivet: 22 jun-15 kl 16:17 »
Hej! Jag har två stycken kullar av rasen Gotlandskaniner nu men det var ju ett tag sedan du frågade. Men om du fortfarande är intresserad så kan du gärna höra av dig till mig!
På bloggen kan du höra av dig till mig!

Worldmy.blogg.se

Alana

• Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 02 jun-16 kl 19:56 »
Är fortfarande på jakt efter en gottis uppfödare i norra änden av landet, kan bli kaninköp inom en snar framtid

Forsnäs Hemman

• Har 5 lantraser & en ätbar, härdig trädgård
    • Lappland
    • Forsnäs Hemman
« Svar #6 skrivet: 13 jun-16 kl 15:58 »
Ja, vi har tre kullar av diverse olika linjer nu. Ska åka mellan Vilhelmina- Umeå och Vilhelmina-Lycksele inom en snar framtid.
Maila på forsnashemman@gmail.com om du är intresserad av ungar.
 :)
Vi bygger upp en modern gård med respekt för djur, natur och människor. Vi bor i Lappland.
Vi har Lappgetter, Ölandshöns, Blekingeankor, Ölandsgäss&  Gotlandskaniner i genbank. Vi odlar med naturlig dynamik och skapar en ätbar, härdig trädgård.
Hemsida: http://forsnashemman.blogspot.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

265 gäster, 7 användare (1 dolda)
Vitis, Noss_enur, Lena på Högen, Höghultets lantbruk., Klasb, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser