Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ekofilosofi & miljö - kurs på Hola folkhögskola - platser kvar!  (läst 688 gånger)

Linda Ellegaard Nordström

• Ångermanland
Platser kvar på höstens kurs!

Hola folkhögskola är just nu (vad vi vet) enda stället där det är möjligt att studera ekofilosofi.

En kurs för dig som vill gå djupare och undersöka miljöfrågornas rötter, och som tror att teknik inte räcker för att lösa vår civilisations stora utmaningar.
Kursen är en introduktion till ekofilosofi – ett ämne som föddes ur 1960-talets aktivism kring miljöfrågor. Träff tre gånger per termin med föreläsningar och gruppdiskussioner. Träffarna sker omväxlande på Hola i Ångermanland och på andra platser som bidrar till kursens innehåll. Mellan träffarna sker kommunikation via internet samt litteraturstudier. Kursen är på 25 % och kan i kombination med andra kurser berättiga till studiemedel.

Läs mer på www.hola.se/ekofilosofi
eller prata med läraren Linda 070-2541148

Välkommen att söka kursen!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser