Nej, det är inte omöjligt..!!

Och personligen tycker jag inte att två tuppar till åtta höns låter mycket..

I avelsgrupper har jag haft en tupp till två höns. I andra grupper har jag två tuppar..I stora gruppen har jag haft som mest 12 tuppar till ca 30 tal höns. Inga tuppar som bråkar, direkt rangordningen är uppgjord är det lugnt sedan. Fast jag har mycket tuppar, knappt aldrig bråk, alla är kompisar och hänger ihop, och hönsen delar dom på, sammarbetet ibland tupparna är av alldelles högsta klass. Problemmet blir oftast istället tvärtom, med många tuppar..Tupparna är väldigt tajta, hänger ihop och drar fram som en stort "pojkgäng" och skrämmer slag på hönsen, som knappt vågar gå ner på golven ens för att äta..
Det låter inte som om din äldre tupp vill dela hönsen med någon, och han vägrar acceptera att få en annan tupp som sällskap..
Mitt råd blir dela på dom, ge dom några höns var, och ha dom separerade ifrån varandra eller välj bort en av dom, och behåll bara EN tupp, vad tror du om det?
Problemmet är nog varken antal tuppar eller höns, utan att det inte är harmoni i flocken, alla ska kunna röra sig överallt, få vara nere på golvet(utan att bli varken attakerade eller överfallna) få äta och dricka i lugn och ro, utan att behöva se sig bakom axeln..osv..
Ha det som måttmedel, på hur stämningen är i flocken, och strunta i antal tuppar/höns, utan istället fokucera på hur varje enskild höna tupp har det, och agera därefter..Hur känns det att tänka så?.
Det kan bli problem i vilka (djur)flockar som hellst..Och det kan lika gärna vara en höna, som ställer till problem..