Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sol el skugga?  (läst 1064 gånger)

Bara lilla jag

• Uppland
Sol el skugga?
« skrivet: 01 jul-13 kl 13:03 »
Vi har 5 kycklingar och 2 ankungar å en liten kanin också  ;) i samma "bur"(ca 20km2).
Först hade vi den stod så att bara en liten del var i solen, då låg dom alltid i solen och jag läste mig till att dom tycker mycket om sol och värme.
Nu har vi då flyttat hela kalaset så det är mest sol och bara en liten del skugga, och nu är dom mest i skuggan  ??? ??? ???. Dom har ju ett val, men vad är mest lämpligt får dom små rackarna? Vi ska även anlägga en damm i anslutning till detta, då kan d ju va bra att veta innan så man inte behöver flytta hit å dit.
Tacksam för svar  :)

Minimika

• Västerbotten
SV: Sol el skugga?
« Svar #1 skrivet: 01 jul-13 kl 22:56 »
Bara en liten undran...
Hur flyttar ni en "bur" på 20 km2 ???
 ;D

sonja på slätten

• Halland
SV: Sol el skugga?
« Svar #2 skrivet: 02 jul-13 kl 06:50 »
De måste absolut ha tillgång till både sol och skugga.  Att bli överhettad är livsfarligt även för kycklingar som ju egentligen behöver viss värme.
De kan mycket bra avgöra själva var de ska vara, om valmöjlighet finns.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser