Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd- Inredning.  (läst 124114 gånger)

RonjaRövardotter

• Jämtland
Så här bor mina höns
« Svar #320 skrivet: 21 okt-11 kl 18:36 »
I vårvintras inredde jag vår "snickarbua" som är isolerad. Har dock inte vatten där men el iaf. Nästa vår ska jag bygga två avdelningar till. Slänger även med lite trevliga bilder på mina telningar :0).

Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Bildtråd- Inredning.
« Svar #321 skrivet: 21 okt-11 kl 19:02 »

Underbar bild  ;D Man ser liksom hur hon funderar på om hon verkligen valde det bästa redet  ;)

Fint hönshus också förresten  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #322 skrivet: 22 okt-11 kl 17:28 »
fick lite bilder tagna idag, så här kan ni se hur mina höns bor :)

1: Mina kycklingar som behöver värmelampa har fått en egen lien hörna, menm som även ger gott om plats. Just nu bor där 6 silkes kycklingar som alla är klar att flytta in till sina äldre silkes kompisar, men som av enkelhet har fått vara kvar under värmen nu när kylan börjar gå på utmohus.

2: Här bor för närvarande 1 orpington, 8 silkes och 7 sussex. alla är födda i vår/sommar. fick lov att sätta upp en trappa då 2 av mina silkestuppar prompt vill upp å sova på högsta sittpinnen över nätterna :) ytan här är 180x250. Tanken är att bara silkes skall bo här, men det är så här tills 3e facket blir klart.

3: Här bor mina dv kochin. det är en grupp av alla möjliga färger. 2 tuppar, en svart å en grå. De samsas om 11 hönor
även en blind höna hittar ett korn...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #323 skrivet: 23 okt-11 kl 18:00 »
Lite nya bilder. Så gott som färdigt (smådetaljer kvar som måla lite mera, få upp nät på något ställe). Kluckisarna har hunnit bott in sig under de senaste 2 månaderna. På den tiden har de då såklart hunnit bajsat på ställen man inte tänkt att de ska vara bajs på. ::) Så jag missade tillfället o hinna ta de här "helt nytt o oanväntbilderna". ::)

Korridoren in.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #324 skrivet: 23 okt-11 kl 18:02 »
Rosa sidan, blå sidan. Där den blå dörren är bor storankorna.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #325 skrivet: 23 okt-11 kl 18:06 »
En av de mindre inhägnaderna från rosa sidan. Det som skiljer de 4 olika avdelningar på rosa sidan är väll mest höjden på hur jag satt sittpinnar. Här inne bor dv kochina där majoriteten föredrar en lägre pinne. :P

Sedan en bild på en av de 2 något större inhägnaderna (3 med ankornas då), blå sidan. Här planeras till våren gå araucanor.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #326 skrivet: 23 okt-11 kl 18:09 »
Pallkrage till maskinkläckta kycklingar. I akvariet är en vaktelkyckling (måste ha akvariet i början annars så springer de iväg o ställer sig o piper i hörnen så långt ifrån lampan som möjligt tills de frusit ihjäl  :-X  :-X ). :P ::)

Sedan så har vi ju blandgruppen som har en del på ca 25-30 kvadrat (räknar ytan inomhus då).

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #327 skrivet: 23 okt-11 kl 19:36 »
pallkragar för kycklingar är super! Hade det till mina oxå, fast med nät över då sussexarna tidigt börjar hoppa å flaxa runt :)
I Lagårn nu har jag ställt 2 pallar på högkant, så det är iaf 80cm högt, och så har ja klätt dem med byggpapp för att de inte ska kunna smita ut. Tror mig kunna använda detta till de flesta raser, så länge de inte blir allt för många på samma gång.

Vårt lagårdutrymme innefattar dess värre bara plats för 3 hönsburar om vardera 180x250, men så länge man håller antalet nere så känns de riktigt bra för dem! Sen är ja riktigt nöjd med att golvet är högre på den främre delen av deras burar, där jag då har foder å vatten, för att sedan ha strö på den del av golvytan som är lägre, vilket gör att det inte blir lika skitigt runt mat å vatten behållare.

Återstår att se om Getterna får ny yta nästa vinter, då blir ju de 18 kvm som de har nu ledigt :)
även en blind höna hittar ett korn...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #328 skrivet: 23 okt-11 kl 19:42 »
pallkragar för kycklingar är super! Hade det till mina oxå, fast med nät över då sussexarna tidigt börjar hoppa å flaxa runt :)

Jag har också nät över annars men går inte när jag har vakteln där för då kommer inte värmelampan ned tillräckligt lågt så vakteln får den värme den behöver. ::) Litar på att de andra pippina (4st hönskycklingar blandisar - 4-9 veckors ålder) håller sig kvar. ;D

TheoA

• Södermanland
« Svar #329 skrivet: 06 nov-11 kl 00:38 »
Jag ska fota imorgon, jag lägger ut bild då :)
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser