Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gul gås. welsh harlekin-, peking- och myskanka  (läst 6638 gånger)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
SV: Gul gås. welsh harlekin-, peking- och myskanka
« Svar #20 skrivet: 04 maj-14 kl 09:40 »
Denna vecka finns ägg från Welsh harlekin, myskanka och ev några från pekinganka. Äggen kan skickas 28/4
/4

Släng iväg ett PM när du får över lite gåsägg. Jag köpte ju av dig förra året och nu har myskankan lyckats ha sönder nästan alla av sina egna ägg så hon behöver nåt stort och riktigt stadigt att ruva på.  Och gässlingarna Skrik och Panik var så söta. ( Ångrar att jag sålde dem i höstas, men de gick i alla fall som livdjur EFTER mårtensafton...)

Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 04 maj-14 kl 09:47 »
Jag har en känsla av att det kommer inte att bli några ägg "över", så du måste nog beställa det du vill ha.

Vi har ju även ankägg om det är intressant, peking och welsh harlekin kan vi skicka omgående

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #22 skrivet: 05 maj-14 kl 08:31 »
Jag har en känsla av att det kommer inte att bli några ägg "över", så du måste nog beställa det du vill ha.

Vi har ju även ankägg om det är intressant, peking och welsh harlekin kan vi skicka omgående

Nja jag vill inte ha fler sorters ankor.  Men när har du gåsägg? Våran myskis har ruvat så länge nu på sitt sista ägg att det troligen inte blir nåt av det. Så inom en eller två veckor skulle jag behöva gåsäggen. Kan ju lägga porslinsägg till henne så länge.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 07 maj-14 kl 13:05 »
Nja jag vill inte ha fler sorters ankor.  Men när har du gåsägg? Våran myskis har ruvat så länge nu på sitt sista ägg att det troligen inte blir nåt av det. Så inom en eller två veckor skulle jag behöva gåsäggen. Kan ju lägga porslinsägg till henne så länge.

Jag mailar

Eklovstorp

• Västmanland
« Svar #24 skrivet: 21 maj-16 kl 22:46 »
Hej. Köper gärna gul gås ägg. Hur många har du?

bushgrabben

« Svar #25 skrivet: 15 feb-18 kl 10:40 »
Rycker en gammal tråd här    finns ankorna kvar i utbudet e jag intresserad av welsh harlequinankor  ägg mvh Peter

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser