Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Göra om stallet till hönshus?  (läst 3638 gånger)

Ulricaa

• -
Göra om stallet till hönshus?
« skrivet: 19 nov-12 kl 18:59 »
...vårt gamla sto tackade för sig förra söndagen, blev jättedålig och ja enda utvägen var avlivning.
Vår andra häst står nu uppstallad i ett annat stall där hon bor och mår jättebra.
När jag nu har gått och städat ur stallet har jag gått och funderat på att göra om stallet till hönshus.
Nån annan här som har gjort det och skulle ni inte kunna lägga ut bilder på det här ? Behöver inspiration....
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Xoot

• Gäst
SV: Göra om stallet till hönshus?
« Svar #1 skrivet: 19 nov-12 kl 19:18 »
Tycker att du istället kan lägga ut lite bilder så kan vi andra berätta mer exakt hur vi tror blir bra. :)
Är det boxar som du har just nu och hur gammalt är det? Olika nivåer på golvet? Rännor?

Jag håller på att inreda ett stall för grisar och kor till diverse fjäderfä.
Nyttjar boxarna och bygger burar där korna fanns.

Ulricaa

• -
« Svar #2 skrivet: 19 nov-12 kl 19:20 »
Kan jag gärna göra! ska kvista ner och fota imorrn när det är ljust!

4-ever

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 19 nov-12 kl 19:22 »
Lite bilder från stallet :)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

4-ever

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 19 nov-12 kl 19:23 »
Och lite fler
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

4-ever

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 19 nov-12 kl 19:23 »
Jo det är så att en del av dem är analfabeter och inte kan läsa var de ska sova  >:D 8)

Xoot

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 19 nov-12 kl 19:42 »
4-ever, flyger inte dina höns? ;D

4-ever

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 19 nov-12 kl 19:47 »
hahahaha. Nej faktiskt har de inte flugit ut i resten av stallet  :P
De stora hönsen och ankorna har ett annat hus och går ju helt fritt, det enda som brukar vara problem är att de stora hönsen flyger in till kochinerna   ::)

Ulricaa

• -
« Svar #8 skrivet: 19 nov-12 kl 19:54 »
Kycklingburen har ni gjort det av ett gammalt skåp?

4-ever

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 19 nov-12 kl 20:01 »
Nej. Själva kycklingburen är en brödback i plast. Pinnar upp och nät runt. Lampa högst upp och sen en dörr i trä. Bakom har jag wellpapp för att det ska hålla värmen.
Sen de andra två burarna är gjorda i skivor, men med köksskåps dörrar ;)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #10 skrivet: 19 nov-12 kl 20:48 »
4-ever, vad roligt med texterna!! Det ska jag nog anamma i min nya avdelning i lekstugan. Speciellt det där med PRODUKTION då mina höns lägger äggen lite varstans då de går fritt i trädgården. Tror dock att även de flesta av mina är analfabeter. 'Kanske ska göra något med bildstöd?!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

4-ever

• Skåne
« Svar #11 skrivet: 19 nov-12 kl 21:09 »
Argona - Som du ser så har jag använt mig av bildstöd också, men det fungerade ju sisådär.
Några tror att man ska sova i produktionen - hur tänkte de nu??? Där är ju ägg målade  ???

Missann

• Skåne
« Svar #12 skrivet: 19 nov-12 kl 21:25 »
Både fint OCH coolt!!!  :)

Vilket rejält jobb ni gjort!!!

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #13 skrivet: 19 nov-12 kl 21:25 »
4-ever, jaha, då är det testat med bildstöd redan men resultatet uteblev!  Det är just det där med att sova över i produktionslokalen som jag vill ha bukt med (:) Några ungdommar envisas med det! Kanske tydligare bild till "sovrummstexten" ??? Ev. en pil också? ;D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

4-ever

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 19 nov-12 kl 21:35 »
Missann - Tack så mycket :) Blev ju bättre än det var innan!

Argona - Ahh... pilar!!! DET har jag inte tänkt på!! Kanske bilder med kryss över också som visar att vissa saker INTE är tillåtna ;)
Eller så får jag helt enkelt bädda ur produktionen på kvällen och bädda på morgonen!!!

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #15 skrivet: 19 nov-12 kl 21:38 »
JA, text, pilar, bilder ÓCH bilder med KRYSS över kan ju förtydliga ytterligare, så får det nog bli när jag ska färdigställa nya bostaden ;D

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #16 skrivet: 20 nov-12 kl 09:05 »
Enklare kanske med en lucka som du helt enkelt fäller ned över ingångarna till produktionsavdelningen på nätterna..  8)
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

407 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser