Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som vill starta kollektiv i Norrtälje trakten? :)  (läst 1739 gånger)

Nocturnia

• det är aldrig för sent att bli en bättre människa.
    • Västmanland
    • Vagkvinnan
Hej kära alternativare.

Jag har en dröm att bo i hus i Norrtälje. Men det är väldigt svårt att hitta små och billiga hus där. Så jag tänkte att det kanske är fler som skulle vilja flytta dit och att man kan hyra ett större hus tillsammans?

Så om ni är sköna människor som tycker min idé låter kul, hör av er så får vi träffas allihopa och se om vi trivs tillsammans så kan man kolla efter hus sen.

/Toni

Helianthus

• Gäst
SV: Någon som vill starta kollektiv i Norrtälje trakten? :)
« Svar #1 skrivet: 18 okt-12 kl 19:19 »
Ja, det låter som en kul idé som kan underlätta att bosätta sig i Stockholm.

flagnell

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 02 nov-12 kl 17:07 »
Jag tycker att det låter intressant. Tänker du dig enbart vuxna eller samtidigt att barn kan bo där?

Helianthus

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 nov-14 kl 09:58 »
Hej kära alternativare.

Jag har en dröm att bo i hus i Norrtälje. Men det är väldigt svårt att hitta små och billiga hus där. Så jag tänkte att det kanske är fler som skulle vilja flytta dit och att man kan hyra ett större hus tillsammans?

Så om ni är sköna människor som tycker min idé låter kul, hör av er så får vi träffas allihopa och se om vi trivs tillsammans så kan man kolla efter hus sen.

/Toni
Blir det någon träff?

Varghjärta

• Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
« Svar #4 skrivet: 28 nov-14 kl 17:34 »
Jag skulle gärna vara med - om det blir långt ute på landet, eller ännu hellre i skogen... och jag kan ta med mina hundar!

Bor nu som inneboende i västra Västmanland, i en by - men här är lite trångt. Nära grannar. Mycket stora vägar i närheten. Inte så lämpligt för hundhållning, alltså. Så jag söker något bättre och trevligare...

Och det skulle vara mycket trevligt att bo med likasinnade!
Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.

wahlgrens

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 28 nov-14 kl 21:29 »
Vad roligt! Är själv en alternativare som redan bor i Norrtälje-trakten, så jag har inget behov av att vara med i ett kollektiv, men håller gärna kontakt med er om ni drar igång något. Bor själv på Väddö vilket jag verkligen kan rekommendera. En underbar ö  ;).

Dela detta:

* Inloggade just nu

351 gäster, 3 användare
Friden fri, Widevitt, fraxinus80

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser