Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken mat över vintern?  (läst 1122 gånger)

murrelina-01

• Västergötland
Vilken mat över vintern?
« skrivet: 30 sep-12 kl 09:16 »
Jag har haft sista Vintern 2 höna med Äggledarinflammation :'(( dom har värpt hela vintern ) nu undrar jag om jag ska byta mat nu i höst ( nu får dom Opti värp ) så att dom kan göra en vilo period med ägg! Men vilken foder kan man köpa istället  ???

Tacksam för svar
Patrizia
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Vilken mat över vintern?
« Svar #1 skrivet: 30 sep-12 kl 10:26 »
Unghöns värper ofta på vintern, äldre hönor ruggar på hösten och gör uppehåll över vintern.

Om hönorna inte värper så går det bra att ge dem allfoder, eventuellt blandat med helt spannmål.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser