Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vilken ras passar in?  (läst 804 gånger)

knatt

• Finland
vilken ras passar in?
« skrivet: 16 sep-12 kl 20:39 »
jag har då ett 8 m2 stort hönshus (inte så stort) där har jag i en 7m2 del 7 höns och en tupp, och i en 1m2 stor del 6 st dv.kotchin kycklingar på 6 veckor.
Nu har jag tänkt ta 2 hönor till (unghöns på 2 månader) har tänkt sätta dom med kycklingarna, så att jag förstorar deras bur till 1,5-2 m2.
har 4 st hybrider som är så jobbiga mot nya höns..

men till frågan . skall jag ta 2 brahmor eller 1 brahma och 1 sussex. gillar båda raserna, men vilken passar bättre in?
jag skulle inte ta nån till alls, men dessa lovade jag ta i våras, och ja, nu är tiden att ta dem här..
(kyckingarna sakll bli 3-4 till antalet, bara jag får tupparna till nya hem)

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
SV: vilken ras passar in?
« Svar #1 skrivet: 30 sep-12 kl 10:06 »
Ta både och!!!
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: vilken ras passar in?
« Svar #2 skrivet: 30 sep-12 kl 23:02 »
Varför bygger du inte ut hönshuset så det blir 15 kvadrat istället? Gör du så får du in betydligt fler höns :)
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 1 användare
Wes Jr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser