Jag var också in och kollade på säkerhetsbladet! Problemet var att få dom att dricka ett glas vatten eller att få dom att kräkas

Allvarligt talat var jag lite orolig! Nu blev det ju inga mängder dom fick i sig och det enda jag sett på hönsen är att dom sket lite rött och har vissa röda slingor i fjäderdräkten...
Nu har det gått flera dagar och ingen verkar påverkad på något vis.
I övrigt verkar hönsen trivas alldeles utmärkt! Det jag kan se är att det är lite lugnare vid in- och utgång. Kanske för att det är så mycket mer yta per höna.
Till vintern får vi se hur det går med värmen. Jag har ju ett element så jag kan stödvärma men hoppas dom kan hålla uppe värmen själva.
En stor fördel med mer yta och luftvolym är att det blir så mycket bättre luft! Jag har satt in en fläkt också som är fuktstyrd och den underlättar.
Ännu har vi inte upptäckt nåt större problem. Några mindre missar i konstruktioner som vi löst på vägen. Sen får vi väl se når Orpingtorp varit igång ett längre tag.
Jag håller med om att det känns gott att kunna ge sina djur lite lyx i tillvaron!