Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Så frön i äggkläckare?  (läst 2171 gånger)

honduvet

• min man och jag skriver här
    • Östergötland
Så frön i äggkläckare?
« skrivet: 22 apr-12 kl 21:53 »
Hittade en äggkläckare av märket "King suro" idag på soptippen. Har satt igång den och både temperatur och luftfuktighet fungerar bra!
Jag har inget behov av en äggkläckare då mina hönor ruvar själva. Men tror ni det går att gro fröer i den? Det blir ju varmt och fuktigt som i ett växthus.
bor på gård med höns, hund, får och hästar

Majasmamma

• Gästrikland
SV: Så frön i äggkläckare?
« Svar #1 skrivet: 23 apr-12 kl 12:18 »
Själv skulle jag sålt den begagnad.
Det finns ju mängder av hönsfantaster bara här på alterntiv!
För pengarna kan du ju alltid köpa några nya/dyra/speciella fröer... ;)
Vill man så kan man ;P

Ellinor L

• Ångermanland
SV: Så frön i äggkläckare?
« Svar #2 skrivet: 23 apr-12 kl 13:20 »
Jag håller med föregående skrivare. Sälj den beg. och för pengarna kan du ju köpa ett litet drivhus och nya fröer :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 2 användare
ärt, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser