Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  taggiga buskar  (läst 3151 gånger)

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
taggiga buskar
« skrivet: 25 mar-12 kl 22:18 »
äter får det eller får jag ta bort dom förhand  ???
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

vallhunden

• Västergötland
SV: taggiga buskar
« Svar #1 skrivet: 26 mar-12 kl 06:47 »
Hallon och Björnbär är får duktiga på att ta hand om, men de blir inte goa att ta i, i ullen efteråt! Grenar kan också fastna i ullen, som måste tas bort manuellt. Det måste man passa. ::)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #2 skrivet: 26 mar-12 kl 08:05 »
Vi har (har haft) mycket björnbär, hallon, nypon, slån och annat i våra hagar. Hallon är inga större problem och de äter dem med god aptit. Stora slånbuskar äter de bladen från. Men, unga sådana och björnbär och nypon har jag jag fått klippa bort från lamm för de har varit så intrasslade. Det har då gällt sensommar, höst när de haft lång ull. Röjer man bort allt och sedan släpper på djuren så håller de slyn borta mycket effektivt.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Birgit

« Svar #3 skrivet: 26 mar-12 kl 15:22 »
De verkar kunna hantera allt de gillar, rosenbuskar också ::)

Dela detta:

* Inloggade just nu

448 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser