Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brudbukett i sutet på juli  (läst 9494 gånger)

rapchic

• Lappland
    • Mörtangård
SV: Brudbukett i sutet på juli
« Svar #20 skrivet: 12 jun-12 kl 07:32 »
jag gifte mig förra året i slutet av juli och plockade min brukbukett vilt, men det gick i gult och vitt och inte rosa  :-[
jag kollade dagarna före va som växte på ängen och försökte kombinera ihop nått då det var aktuellt.
men vi funderade på att stjäla några av mammas senblommande rosor, det kankse skulle vara nått, jag skulle om jag hade senblommande rosor defenitivt skänka några för ett sånt tillfälle men jag har inte det  :-[

men vita blommor kanske du också ska ha för att bryta av mot det rosa, till min förvåning så växte det till och med brudsjöja eller vad den nu heter ute på legda
(hade tänkt lägga in en bild på min bukett men fattar inte hur man gör det  ??? )

Eva77

• Har katt och kycklingar!
    • -
« Svar #21 skrivet: 18 jun-12 kl 09:33 »
Vilken kul tråd. Jag ska också gifta mig 28/7 nu i år i en medeltida kyrka utanför Lidköping. Vi bor på landet och jag håller på och odlar mina blommor och kollar vad som kan finna att plocka runt på markerna och i släktens trädgårdar :)...
Det jag tänker mig är:

Hängande revor:
Luktärtor
Revor med ärtor på

Fluff:
Dillkronor
Daggkåpa (så fin skir grön färg)
Brudslöja

Blått:
(vi har blått tema så jag har sått blå blommor...)
Sådda och om det finns blommande vilda då blåklint
Lin

Bryter av:
Olika gräs
Ax

Får se hur planen går, annars fåe man väl köpa till lite i handelsträdgården  ;)

Jag hoppas verkligen du vill lägga upp en bild på den fäördiga buketten sen =) Låter urtjusigt!

Eva77

• -
« Svar #22 skrivet: 18 jun-12 kl 09:36 »
Jogar och Missann: Bra tips där. (va tvungen att bild-google på pionen haha)
Jag ska kolla med grannarna också om de har nåt man kan få nalla av =)

Eva77

• -
« Svar #23 skrivet: 18 jun-12 kl 09:38 »
jag gifte mig förra året i slutet av juli och plockade min brukbukett vilt, men det gick i gult och vitt och inte rosa  :-[
jag kollade dagarna före va som växte på ängen och försökte kombinera ihop nått då det var aktuellt.
men vi funderade på att stjäla några av mammas senblommande rosor, det kankse skulle vara nått, jag skulle om jag hade senblommande rosor defenitivt skänka några för ett sånt tillfälle men jag har inte det  :-[

men vita blommor kanske du också ska ha för att bryta av mot det rosa, till min förvåning så växte det till och med brudsjöja eller vad den nu heter ute på legda
(hade tänkt lägga in en bild på min bukett men fattar inte hur man gör det  ??? )
Jag har heller inte nåt flyt med mina försök att lägga upp bilder här.
Om nån kan tricket får de gärna dela med sej!

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
« Svar #24 skrivet: 03 aug-12 kl 14:10 »
när man ska lägga upp bilder så klckar man på + nedanför rutan här som man skriver i.... det står Bilagor och andra tillval.
Där kan man *bläddra som vanligt* och lägga upp sina bilder här på alternativ,notera dock att bilderna inte kan vara för stora.
Lycka till
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

709 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser