Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mignon! Ägg och boende!  (läst 1398 gånger)

Ulvstorp

• Västergötland
    • www.vitaguldetskennel.se
Mignon! Ägg och boende!
« skrivet: 10 mar-12 kl 13:29 »
Just nu har jag en Peking drake tillsammans med mina Mignon honer. Jag skall ta bort honom nu för att kunna ta vara på äggen och kläcka fram ärligar! Hur länge skall vänta innan jag plockar äggen så jag är säker på att inte Peking draken är pappan? Behöver mignonerna ett isolerat hus? Tänkte flytta dem till eget boende så att de inte bor med hönsen! De är lite trångt. Finns det någon stans man kan läsa om hur man gör med ringmärkning och utställningar mm?? Är väldigt intresserad !!!!

Trevlig helg alla!!!!!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Mignon! Ägg och boende!
« Svar #1 skrivet: 10 mar-12 kl 15:11 »
Ankorna behöver inte ett isolerat hus, om man har bra med halm till dem och de får ordentligt med mat.

Det tar 2-3 veckor innan man är säker på att äggen är renrasiga.

Under media har jag bilder på mina gås- och ankhus. De är enkla och ganska billiga att bygga. Det är helt ok att sno idéer därifrån  ;).
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 2 användare (1 dolda)
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser