Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför värper dom på golvet?  (läst 2225 gånger)

MittUtopia

• Skåne
Varför värper dom på golvet?
« skrivet: 22 jan-12 kl 18:23 »
Dagens nya problem/fråga?!
Varför har några av mina höns börjat värpa på golvet (sprider äggen)?
Förut låg dom så fint i redena?!

Vad kan vara problemet?!
-Ditt liv är summan av alla dina val-

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Varför värper dom på golvet?
« Svar #1 skrivet: 22 jan-12 kl 18:26 »
har du halm på golvet ?
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

kbh

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 jan-12 kl 18:30 »
har du halm på golvet ?
Ja har halm i både reden och på golvet och det fungerar bra.

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #3 skrivet: 22 jan-12 kl 18:35 »
Jag har sågspån på golvet men det händer att någon värper där ändå. Men bara när alla reden är upptagna av de andra hönsen. Av nån mystisk anledning måste ju alla värpa samtidigt ???

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
« Svar #4 skrivet: 22 jan-12 kl 18:36 »
Det gör mina nya hedemora också eller hos ruvhönorna som ligger platt, vet ej hur dom lyckas.
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #5 skrivet: 22 jan-12 kl 18:37 »
mina höns lägger för det mesta äggen på golvet !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 22 jan-12 kl 19:14 »
Är det unghöns som precis börjat värpa? Då är det inte ovanligt att det kommer ägg lite varstans i början.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Nina K

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 22 jan-12 kl 19:19 »
Mina reden är avlång låda med fack som står på tegelsten på golvet. Våra unghönor brukar börja värpa på golvet men brukar lägga ägg eller lösägg i redena så börja de värpa där. Vissa hönor gillar hög eller låg plaserad reden.

MittUtopia

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 23 jan-12 kl 15:41 »
Jag har spån på golvet bortsett från det hö som hamnar utanför redena och några hökorgar jag satt in (vissa har blivit "bäddar)
Jag har både golvreden och väggfasta, 2 av var. Kanske för få till ca 15 hönor?! (alla värper dock inte ännu).
Dom får ju komma ut fritt varje dag. Går lösa överallt :) Utom den dagen snön yrde. Ställde det till något? Men nä, dom skötte sig innan ändå...

Nåja... Börjar vänja mig vid deras ställen i hö och hinkar med spån så jag kan vänja mig vid att kolla golven också :p
-Ditt liv är summan av alla dina val-

Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser