Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  DIN kunskap behövs i Handboken!  (läst 3411 gånger)

Halte

• Gäst
DIN kunskap behövs i Handboken!
« skrivet: 11 nov-11 kl 16:56 »
Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information, men inom ämnet "Smide" är det än så länge inte så utbyggt. Din hjälp behövs för att fylla på med information. Alla kan skriva i Handboken efter att ha registrerat sig och all information är välkommen, stort som smått! Så ta chansen att hjälpa till att bygga en svensk självhushållar-bibel!

>> Till "Smide" i Handboken
>> Till Handbokens startsida

jörmundur

• Medelpad
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #1 skrivet: 19 nov-11 kl 22:38 »
Ock hur skriver jag där då`:) eller var ska jag rega mig ??
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, MF165, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

Halte

• Gäst
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #2 skrivet: 19 nov-11 kl 22:42 »
ock hur skriver jag där då?

Hejsan!
Till att börja med behöver du registrera dig (med för- och efternamn). Det gör du här: http://handbok.alternativ.nu/index.php?title=Special:Userlogin&register=true

Sedan klickar du dig fram till den sidan som du vill fylla på med information, till höger om rubriken finns en länk "Ändra", när du klickat på den dyker en textredigerare upp, typ som Word, och där är det bara fylla i texten och sedan spara sidan.
Känner du att texten du vill skriva skulle passa bättre som en ny undersida så skapar du en undersida och fyller i texten där i istället.Undersidan skapar du genom att klicka poå den fyrkantiga ikonen med en liten pil i (ligger längst ut till höger om rubriken), sedan klickar du på "Ny undersida". Skriv en vettig rubrik, skriv texten och spara..

Har du frågor eller kör fast med något är det bara att PM:a mig, "Petter B" eller "sɹǝpuɐ" här på forumet så hjälper vi till.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser