Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  DIN kunskap behövs i Handboken!  (läst 5336 gånger)

Halte

• Gäst
DIN kunskap behövs i Handboken!
« skrivet: 11 nov-11 kl 16:51 »
Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information, men inom ämnet "Skinnhantverk" är det än så länge inte så utbyggt. Din hjälp behövs för att fylla på med information. Alla kan skriva i Handboken efter att ha registrerat sig och all information är välkommen, stort som smått! Så ta chansen att hjälpa till att bygga en svensk självhushållar-bibel!

>> Till "Skinnhantverk" i Handboken
>> Till Handbokens startsida

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: DIN kunskap behövs i Handboken!
« Svar #1 skrivet: 11 nov-11 kl 17:12 »
Det finns en utmärkt liten skrift av Lotta Rahme som man alltid kan börja med.  Och jag bidrar gärna med mina små erfarenheter om så önskas, men alltid under min signatur!

/Trollmor
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Halte

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 nov-11 kl 17:19 »
Det finns en utmärkt liten skrift av Lotta Rahme som man alltid kan börja med.  Och jag bidrar gärna med mina små erfarenheter om så önskas, men alltid under min signatur!

/Trollmor
Känner du för det kan du ju skriva ihop en text som någon annan kan lägga ut i Handboken. Behöver inte vara något avancerat, bara man får lite att fylla på med så kan det ju få trilla in lite bidrag vart efter.

Trollmor

• -
« Svar #3 skrivet: 11 nov-11 kl 17:35 »
Vem då någon annan, hur?

Halte

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 11 nov-11 kl 17:41 »
Jag menar om du skriver texten och lägger in den här så kan jag eller någon annan som är registrerad lägga in den i handboken.

Trollmor

• -
« Svar #5 skrivet: 11 nov-11 kl 17:46 »
Skulle den stå under Ditt namn då?

Halte

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 11 nov-11 kl 17:55 »
Skulle den stå under Ditt namn då?
Det är en Wiki.. Det är inte någon speciell persons text, man hjälps åt att skapa texten. En person skriver något, sen kan någon annan gå in och justera den och/eller lägga till sin text. Ingen text kommer att vara skriven av en enda person i slutänden. Att man inser det är viktigt eftersom att man inte kan ha äganderätt på en text som läggs in i en wiki, när den väl är inne i wikin tillhör den allmänheten, där alla har rätt att göra ändringar i texten så länge man håller sig inom regelverket.

Det är så som Wikipedia funkar, texterna där är ju ett sammelsurium av olika bidragare/skribenter.

Det handlar inte om vem som skriver vad utan om att man i slutänden ska få en så bra, bred, djup och fri kunskapsbank som det bara går.

Monica

« Svar #7 skrivet: 12 nov-11 kl 20:27 »
Mmmm.... och det är därför som vi inte skriver i handboken. Då kan man ju sluta sälja böckerna....

Halte

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 12 nov-11 kl 21:19 »
Mmmm.... och det är därför som vi inte skriver i handboken. Då kan man ju sluta sälja böckerna....
Visst, det finns olika synsätt på det där med kunskap och tillgänglighet. Det är ju upp till var och en att skriva, men det är ju roligt om det fylls på med lite information vart efter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser