Ja det finns ju lite olika sätt att lösa det på...
Jag antar att ni har kollat upp vad plantskolorna i närheten har liggandes...Ofta finns där påkörda eller kasserade bågar efter något snöhaveri.Bågarna är ju kanske i bredaste laget då de ofta är ca 6m breda eller bredare.
Nästa sak man kan göra är att uppsöka uthyrningsfirmor som hyr ut lagerhallar,de kan ha någon stomme liggandes som kan vara av intresse för den händige...
Även eventföretag som sysslar med bröllop och fester brukar kunna ha ett och annat större tält som sett sina bästa dagar

Såna ofta vita universaltält finns i ganska många olika storlekar.Där köper man stommen separat,väggar ,tak och gavlar likadant.
Köpa stommen och kanske tak och gavlar. Men väggar av din folie?
Hoppas du vet vilken typ av tält jag menar,finns ett som jag tror är 12m x 5m.Kan vara 6m brett också.
Dessa monteras/demonteras på nolltid och det enda problemet är att de måste förankras ganska rejält i marken för blåsten.
Att tillverka egna stommar av trä och spillbitar av plywood har ju den fördelen att man kan bygga den storlek man vill ha.
Ett eller två varv leca som kantbalk gör att träet blir skyddat från fukt plus att det ger bra rymd i huset vilket ofta är bra tex för att kunna vädra effektivt.
Tillverka av elrör eller andra sorters rör går ju också,det är ju enkelt att lägga två plankor på marken och borra hål i dem för att sedan montera rören där mellan.Längsgående rör fästs med kattstrypare , gaffatejp eller najjas.Det viktiga är ju att inte ha några vassa grejer som kan sticka hål på plasten.
Hela bygget kan väl mera ses som en odlingstunnel kanske,inte riktigt ett hus iaf...
Rören är känsliga för uv-ljus och kanske hela stommen bör tas ner och förvaras under tak vintertid.Dessa rörskelett ser inte heller så trevliga ut utan plasten så...