Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)  (läst 38627 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Byledagen 15 Okt 2011
« Svar #120 skrivet: 11 okt-11 kl 20:36 »
Och en sista grej (innan jag måste gå o tussa, annars är jag död imorgon bitti ::) )... För er som har missat har jag uppdaterat första inlägget så är det en (som själv skrivit tidigare i tråden någonstans med... Tror jag) som söker höns av Isbar, Wyandotte och Maran samt en tupp till dessa av Isbar och då helst i färgen blå. Personen säger att andra raser kan gå bra också, så kom gärna med förslag (är deras första höns de planerar o skaffa :) ).

Sen så kan ni för tillfället inte ringa mig. För min telefon är puckobäng (micen har lagt av så jag kan inte höra er, men ni hör mig ::) ). Så om ni vill prata med någon så hänvisar jag till Emils nr. 

... Jag köper gärna getost om någon råkar ha med.  o:) *har blivit lite beroende tror jag*  :-[ Då helst "vanlig vit" eller hur man ska säga (ingen mögelost) och gärna av någon lite mittemellan-mildare variant och lite halvmjuk i konstistens... *åh, nu blev jag sugen*  :-X
« Senast ändrad: 11 okt-11 kl 20:40 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #121 skrivet: 11 okt-11 kl 21:19 »
Får se om jag kanske kan ta med matägg .

Nån som vill ha en myskdrake så har jag en kille över jag kan ta med , men jag behöver veta det i förväg då .
Knölgås hona sökes o får jag tag på en hona så finns det en hane jag kan ta med då oxå , byte kanske?

Verkar som att flickorna bakar o tar med bakverk till försäljning oxå  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #122 skrivet: 11 okt-11 kl 21:32 »
Är någon intresserad av helvita jumbovakteltuppar?
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #123 skrivet: 11 okt-11 kl 21:36 »
Ska slakta myskänder innan lördag.
Har både drakar och ankor i olika färger,men tar bara med om någon visar intresse i förväg.
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #124 skrivet: 12 okt-11 kl 18:25 »
Hej!
Jag har en lite lustig förfrågan..
Jag gör ett litet arbete i skolan om lantraser och genbanksanslutning. Jag har skrivit om många olika raser och nu ska jag bara komma på hur jag ska redovisa det för klassen på ett roligt sätt nu på måndag.
Jag har tänkt ta med mig lite hönsägg som de får kolla på så att de förstår att alla ägg inte ser ut som de man köper i affären. Ägg från höns har jag själv så det blir inte något problem.
Det jag däremot skulle behöva är lite ull från ett finullsfår, någon liter getmjölk, ett par skånegåsägg (eller annan gås), ett par blekingeankägg (eller annan anka) och någon liter mjölk från fjällkor.
Är det någon som kommer till Byle på lördag som kan ta med sig någon av dessa sakerna så skulle jag bli väldigt glad. Självklart betalar jag för det bara ni säger ett pris.  :)
Skicka ett pm om ni har någon av dessa sakerna eller messa/ring till 076 235 44 44.
Hälsningar Ida.
« Senast ändrad: 12 okt-11 kl 19:27 av Juppepinne »
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #125 skrivet: 12 okt-11 kl 20:21 »
Är någon intresserad av helvita jumbovakteltuppar?

Har du någon riktigt maffig helt vit tupp? ;D ;D

Elin_S, fick denna bild av Hanna ("gåstjejen" ;D ... Mul (?)). Det är en blå Isbartupp hon skulle kunna ta med. Skulle denna kille kunna vara något för din blivande flock? :)

♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

mul

• Östergötland
« Svar #126 skrivet: 12 okt-11 kl 20:41 »
Han är lite mörkare än på bilden, jag har motljus. Själva kroppen är grå, halskragen ljus, och i stjärtfjädrarna finns mörka inslag. Han bär på mörka anlag, för kycklingarna har blivit till större delen mörka. (mörkgråa, svarta och liten andel spättade, men då är hönorna 3mörkgråa och 1spettad) Jag har en annan tupp numera så det är därför han kan hitta en ny flock. Befruktningen har varit mycket hög. 98-99% och kycklingarna har kommit fram mycket bra.

Jag har också en spättad dv kochintupp med, jag har fått tag på ungdjur som ska tjänstgöra här nästa sommar.

Är det någon som är intresserad av mindre kycklingar så har jag en del sånt. Jag har några yngre dv kochin svarta och blåa, tuppar tror jag. Jag ska räkna igenom..

Är någon intresserad så tar jag med dom, annars får dom vara hemma. :-)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #127 skrivet: 12 okt-11 kl 20:43 »
Uppdaterar lite :
¨Korsnings kycklingarna är Paduan/frisserad dv kochin så det ser ut som spretbollar med fluff åt alla håll *S*
1-3veckor gamla .
Ällingarna är aldeles nykläckta i går .
« Senast ändrad: 13 okt-11 kl 14:16 av Travelerhorses »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #128 skrivet: 12 okt-11 kl 21:00 »
Hur gamla är de (lr unga kanske man ska skriva)? Tänkte att det kan vara bra o veta (ska uppdatera listan).

freeky

• Gäst
« Svar #129 skrivet: 12 okt-11 kl 21:09 »
[quote author=Juppepinne link=topic=117638.msg1100213#msg1100213 date=
 Ägg från höns har jag själv så det blir inte något problem.
Det jag däremot skulle behöva är lite ull från ett finullsfår,
Är det någon som kommer till Byle på lördag som kan ta med sig någon av dessa sakerna så skulle jag bli väldigt glad. Självklart betalar jag för det bara ni säger ett pris.  :)
Skicka ett pm om ni har någon av dessa sakerna eller messa/ring till 076 235 44 44.
Hälsningar Ida.
[/quote]

Måste det vara ull från finull?Jag har ett par säckar ull från Helsingfår.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #130 skrivet: 12 okt-11 kl 21:37 »
Och nu kommer jag här igen med paintkladdarna. ::) Tänkte att kanske kunde vara bra o lägga upp en bild på hur parkeringsställena ser ut, så ni vet ungefär vad som väntar och då kanske kan planera lite hur ni kan försöka ställa er på bästa sätt.

Det är så att efter infarten (sätter upp skyltar där) så kommer ni ha en gräsmatta på vänster sida. Parkera INTE (sätter upp skylt där med) där för då kommer det arga grannar. ;) Utan kör vidare och följ grusgången så långt ni kan (in på rondellen). Parkera så ni inte blockerar utfarten (blå markerade linjer på bilden i rondellen), det är ok om ni kör upp lite till höger med något hjul på gräsmattan (den högra gräsmattan, inte den på vänster sida för där har vi grannarna igen ::) ) för att göra så stor plats till vänster om er som möjligt så folk som ev. vill åka hem innan er kan komma förbi.

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #131 skrivet: 13 okt-11 kl 07:27 »
Jag tror jag har klart för mig vad jag tar med;

Två trios 1,2 Svartkoppar maran
Ungtupp, unghöna, samt vuxen värpande höna.
En trio bokad

Två trios 1.2 araucana
Ungdjur från i våras, viltfärgade och blandfärgade.
Bland annat en ljus tupp som ser ut som en fiskgjuse, helhäftig men passar naturligtvis inte i mitt avelsprogram.
Jag har även en likadan höna, ifall någon är inttresserad av att starta en ny färg. "Fiskgjusefärgad araucana"  :o.

Några mindre araucana- och marankycklingar.

Broncekalkoner
En tupp, broncefärgad
En höna, broncefärgad
En höna, grayfärgad (enligt de senaste rönen i kalkon-genitik-tråden)

Min granne, Carmen, tar nog med matägg och några dvärggetter.
T ex bockar födda i år. Ett ypperligt tillfälle för dig som behöver sällskap till hästar.

Det kommer kanske med litet hästutrustning också, bl a svart bröstsele storlek D-ponny

« Senast ändrad: 13 okt-11 kl 12:30 av Eva R »
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #132 skrivet: 13 okt-11 kl 19:07 »
Ser ut som vi slipper regn denna "höstbyledag" ;D ;D (enligt prognoserna iaf ::) ) Wiho!

Elin_S

• Djur och natur är livet!
    • Södermanland
« Svar #133 skrivet: 13 okt-11 kl 21:25 »
Linkoso/Mul : Ja han kan helt klart vara intressant! Jättefin färg  :D Men jag som älskar Isbartupparna både för de vackra fägerna och för den långa vackra stjärten (jag tycker de ser ut som en tupp "ska" se ut enligt min smak  ;)) undrar lite över just stjärten, är hans lite klen eller beror det bara på bilden. Eller ruggning?

I övrigt: hur gammal är han, är han trevlig och "snäll" för en nybörjare som mig?

Snart är det lördag!  ;D
Särbo som tillbringar så mycket tid jag kan hos min underbara pojkvän på landet utanför Julita (bor tyvärr annars i lägenhet i Norrköping). Har två egna hundar+en bonushund, stort hästintresse, en pälsboll till katt och nu också en flock höns!

mul

• Östergötland
« Svar #134 skrivet: 13 okt-11 kl 22:37 »
Han ruggar :-O Han är snäll, trevlig, tar hand om sina hönor och låter som han druckit 50liter whiskey för mycket. :-O Han är inte så gäll i rösten utan lite whiskeyröst:-) Han är kläckt första veckan i september i fjol. Han har varit mycket populär i sommar och det är många som varit här som tyckt att han är så vacker. Han är en sån som bara finns. Han går nu med flera andra tuppar med så han är inte argsint av sig, han går mest och är snygg:-)

Jag måste byta ut tuppen till nästa år för att få in nytt blod, det är enda anledningen jag säljer honom med lite sorg i hjärtat.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #135 skrivet: 14 okt-11 kl 09:58 »
Och jag är lite ledsen... Kan inte komma, måste till Uppsala på kattuppfödarmöte istället. Trist när flera skojiga saker krockar. Å andra sidan har jag varken nått att sälja eller plats för att köpa.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Elin_S

• Djur och natur är livet!
    • Södermanland
« Svar #136 skrivet: 14 okt-11 kl 11:41 »
Mul: Det låter som att din tupp ska få flytta till nya tjejer på lördag och bli Julita-bo!  ;D Ta med honom till mig!
Särbo som tillbringar så mycket tid jag kan hos min underbara pojkvän på landet utanför Julita (bor tyvärr annars i lägenhet i Norrköping). Har två egna hundar+en bonushund, stort hästintresse, en pälsboll till katt och nu också en flock höns!

mul

• Östergötland
« Svar #137 skrivet: 14 okt-11 kl 13:58 »
Då gör jag det! Ta med en låda bara, jag har bara transportburar kvar :-)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #138 skrivet: 14 okt-11 kl 14:44 »
Tar med 10 värphöns, vita bovan. Finns en orpingtontupp på två månader också, är nästan 100 på att han är färgren. Honom vill jag dock ha en liten slant för
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

mul

• Östergötland
« Svar #139 skrivet: 14 okt-11 kl 14:54 »
Hur gamla är bovanerna?

Dela detta:

* Inloggade just nu

677 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser