Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur ska mamman vara?  (läst 1292 gånger)

johannisson

• Västmanland
Hur ska mamman vara?
« skrivet: 16 maj-11 kl 10:39 »
Jag har blivit med ungar, mina Gottlandshonor som är förstföderskor har fått 9 och 4 ungar. Har två honor till som är dräktiga men som inte fått sina än. Kanske idag :)

Men jag tycker dock att mammorna spenderar väldigt mycket tid utanför det lilla huset, ute i betshagen. Ungarna lever och piper när man kikar på dom men trodde nog att honorna skulle spendera mycket tid bredvid sina bäbisar... ska dom gör det eller är det oftast bara där för att dia dem?

Är mina kaniner bra eller dåliga mammor? Ska det spendera mer tid bredvid ungarna eller är det naturligt att dom är ute mestadels av tiden?

Potatisblomma

• Södermanland
SV: Hur ska mamman vara?
« Svar #1 skrivet: 16 maj-11 kl 10:56 »
De ska vara en bit ifrån boet  :)
Kaniner diar 2 ggr per dygn, sen sköter bebisarna sig själva. Bara de ligger nedbäddade i pälsboet och är runda om magarna, så är allt som det ska.
Landsflykting i storstan...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 16 maj-11 kl 12:01 »
mammorna har det medfött ifrån naturen..att inte visa vart de små och hjälplösa finns.. de matar dem oftast i mörkret och på dagen ligger de nerbäddade gott och varmt...
Fjäderfän och kaniner

johannisson

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 16 maj-11 kl 13:18 »
Det var ju skönt, då gör hon precis som hon ska... *lättad suck*

Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser