Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny bildtråd; "Dagens Outfit"???  (läst 11285 gånger)

Myntas

• Skåne
    • Livet enligt Mynta
Ny bildtråd; "Dagens Outfit"???
« skrivet: 08 apr-11 kl 09:50 »

Kom att tänka på hur FANTASTISKT VACKER jag måste se ut, varenda morgon då jag går ut och öppnar för dagen hos hönsen... ::)

Ena dagen ännu värre än den andra.
Men byborna runtomkring måste vara härdade vid det här laget, tycker jag! :o

Imorse:

Loppisinköpt flanellmorgonrock,
hemmastickade ylleraggsockar från svärmor,
makens nergångna foppatofflor...

Hur såg NI ut???

Bild på min "Dagens Outfit":

;D

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Ny bildtråd; "Dagens Outfit"???
« Svar #1 skrivet: 08 apr-11 kl 17:25 »
Toksnyggt tyg i din morgonrock!!! =)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Myntas

• Skåne
    • Livet enligt Mynta
« Svar #2 skrivet: 08 apr-11 kl 20:06 »

Äääälskar min morgonrock (kimono)!!!
20 riksdaler på loppis - det är så man ska handla!! :)

Tveksamt dock, hur bra den harmonierar med ylleraggisar & foppatofflor... ::)

trallallaa

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 08 apr-11 kl 20:45 »
Jag har tyvärr ingen bild, men antingen har jag en otroligt skitig, illa sittande Jula overall, med väldigt leriga stövlar.
Eller då jag inte orkar få på mig hela den, så har jag ett par übersnygga (läs, katastrof fula) randiga pantalånger,
som jag ärvt av min mamma, hon hade dem på sig på 80 talet, de är så gamla nu ,så det är både rumphäng och knän och resåret har släppt i midjan.
På det en självlysande jacka och de skitiga stövlarna.
Jag brukar också gå och lägga mig med blött hår, så det är Einstein i hög grad, då jag vaknar  ;D, men djuren bryr sig inte  :-*.

Myntas

• Skåne
    • Livet enligt Mynta
« Svar #4 skrivet: 08 apr-11 kl 20:57 »

Guuuud vad jag önskar att du hade haft en bild på pantalongvarianten!!!! ;D

Det är just därför jag älskar mina djur så högt - jag duger PRECIS som jag är - i alla lägen!!! :-*

supersnällasilversara

• hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
« Svar #5 skrivet: 08 apr-11 kl 21:17 »
Tjock täckjacka, ganska lång, bara ben och rejäla gummistövlar. Åre mössa!
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

sway307

• Hälsingland
« Svar #6 skrivet: 08 apr-11 kl 21:28 »
Skönt för er som har hönshuset på samma tomt, vårt hönshus samt lada och åker ligger 20 meter bort över en väg...... där går man inte med allt för lössittande kläder då hamnar någon i ån!

betsla

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 09 apr-11 kl 08:21 »
Jag har mina helt vanliga kläder på mig när jag öppnar för hönsen... dvs idag: svarta gravidbyxor från Cecilija, lavendelfärgat linne och lila/vit-randig gravidtröja från H&M =D Sen en svart huvtröja som jag har snott av karln (den var FAKTISKT lite för liten för honom).

Självklart stövlar till det... ett par helt värdelösa fodrade från Tretorn, heter de Frost kanske? Gick i alla fall sönder efter några månader.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

trallallaa

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 09 apr-11 kl 08:47 »
Skönt för er som har hönshuset på samma tomt, vårt hönshus samt lada och åker ligger 20 meter bort över en väg...... där går man inte med allt för lössittande kläder då hamnar någon i ån!
;D ;D

Myntas

• Skåne
    • Livet enligt Mynta
« Svar #9 skrivet: 09 apr-11 kl 09:12 »

Betsla: Du låter ju riktigt SNYGG när du går ut till hönsen!!! :)

Jag fick plötsligt en bild för mitt inre; tänk om man skulle tagit ett GRUPPFOTO på alla oss hönsägare i "hönshusöppnarkläder"...det skulle nog sett rätt så ANNORLUNDA ut...hhmmmm... ::)

Vi hade nog sett ut som ett gäng byfånar! ;D Men en HÄRLIG blandning byfånar!!! ;D ;D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #10 skrivet: 09 apr-11 kl 10:21 »
Jag brukar sällan klä upp mig för att släppa ut hönsen  ;) men i morse var det ett snäpp värre än vanligt  ::)

Bakgrund. Jag genomgick en liten operation i magen igår mitt på förmiddagen, kom hem vid 13 och somnade. Sov till kl 18 och låg sedan i sängen resten av kvällen.
Idag på morgonen  såg jag ut som en fågelskrämma i huvudet  ::) Tur att man inte har duvor.... Dom kanske hade börjat bygga bo  :P

Att klä på sig byxor var det inte tal om då man måste böja sig och det inte funkar så bra just nu  :P
Alltså dagens outfit...
 Vit frottemorgonrock med avtryck av smutsiga hundfötter. Ett par smutsiga gympadojjor. Strumpor hade jag inga då det också förutsätter att man böjer sig... Är ändå väldigt tacksam att vi går mot våren. Dagens outfit hade inte funkat för ett par månader sedan....

Tur att man inte bor i ett villaområde 8)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Idalun

• Småland
« Svar #11 skrivet: 09 apr-11 kl 10:34 »
Hönsöppnar outfit här idag: röda & beiga rutiga pyjamasbyxor, svart täckkjol (bästa plagget ever), röd Haglöfs skaljacka, knallrosa- & brunrandig mössa , fodrade vinterstövlar (är rätt frusen av mig).  ::)  När man tänker på hur man ser ut så kan man ju inte låta bli att fnissa för sig själv! ;) ;D
Hunden är ändå lika lyckliga när matte går på morgonturen och hönsen överlyckliga när jag dyker upp! Bästa stunden på dagen och en riktigt bra start på dagen! Hoppas bara att grannarna på andra sidan åkern inte blir vettskrämda om de kikar hitåt! Förhoppningsvis får de sig ett gott skratt och förlänger livet!  o:) ;D

nina77

• Hälsingland
« Svar #12 skrivet: 09 apr-11 kl 12:29 »
Dagens outfit: tights, gravidtunika från hm, leriga gummistövlar svart jobbarjacka med lurvkrage, sambons fulmössa. Beväpnad med en grep, för att värja mig från ev tuppattack  >:D

Annamax

• Övriga världen
« Svar #13 skrivet: 09 apr-11 kl 12:40 »
Dagens outfit; Sladdriga alldeles för långa och stora gympabrallor, nedstoppade i ett par raggsocker och ett par leopardmönstrade converse-gummistövlar, reklam-tshirt från lokal snickare och en stickad kofta. Samt som någon nämnde, Einsteinhår till följd av sänggående med blött hår...Inte så fagert, men hönsen blev glada ändå:)

betsla

• Jämtland
« Svar #14 skrivet: 09 apr-11 kl 16:49 »
Betsla: Du låter ju riktigt SNYGG när du går ut till hönsen!!! :)

Haha, tack!!  :-*

Myntas

• Skåne
    • Livet enligt Mynta
« Svar #15 skrivet: 09 apr-11 kl 19:59 »

FAN, alltså. Tanken på ett gruppfoto har plötsligt bitit sig fast...!

Det skulle kunna bli ett helt FANTASTISKT foto!

Eller hur?

Men geografiskt omöjligt, va?

Fotomontage i Photoshop??? :)

Tack för att ni delar med er av era hönsmorgnar (rättstavat så?)!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #16 skrivet: 09 apr-11 kl 20:21 »
Helg: Mjukisbyxor, munkjacka, strumpor, stövlar, mössa.
Vardag: Jeans, munkjacka, strumpor, skor. :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

lazyberserk

• www.Hönsträff.se
    • Södermanland
    • Hönsträff.se
« Svar #17 skrivet: 09 apr-11 kl 20:36 »
Fotomontage i Photoshop??? :)

Jag kan fixa det om du vill  ;D

Helg: Mjukisbyxor, T-shirt (det är ju sommar nu) Skor.
Vardag: Mjukisbyxor, T-shirt, Jacka, strumpor, Skor
www.Hönsträff.se

betsla

• Jämtland
« Svar #18 skrivet: 09 apr-11 kl 21:31 »
Kan be sambon ta ett kort på mig i morgon då =D Lär ha samma stass på mig då skulle jag tro..

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #19 skrivet: 09 apr-11 kl 21:54 »
Senaste veckorna, en rosarutig snoopy dog pyjamas, mörkblå utslitna allväderstövlar och en dyngskitig röd vinterjacka som faller i bitar, har det varit kallt har jag en urtvättad grå fleecemössa på det  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 2 användare (1 dolda)
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser