Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris på Selevitan  (läst 4377 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
Pris på Selevitan
« skrivet: 24 feb-11 kl 20:15 »
Jag var på apoteket för att köpa Selevitan men det fanns inte hemma så jag tänkte prova ett annat apotek innan jag beställde det. Nå men det andra apoteket hade inte heller någon Selevitan i 500 g förpackning så det blev till att jag ringde det telefonnumret jag hade fått på första apoteket för att beställa Selevitan.
Jag beställde o frågade efter priset o fick veta att det kostade 299 kr. Dvs först kostade det betydligt mindre ca 250 men så ändrade hon sig till 299 kr. Tror det var för att jag inte hade recept. OK jag beställde. Sen var min man på apoteket för att hämta det i dag och kom hem med ett kvitto på 420 Kr!  >:(
Jag vart ARG! Ringde till 0771 405 405 som står på kvittot (vilket säkert också var det numret där jag beställde granulatet) och fick en dam i luren som sa att det skulle kosta 336 kr. Var apoteket hade fått 420 kr ifrån viste hon inte o inte heller hur jag hade kunnat få ett pris på 299 kr  ???
Så......Hur mycket betalar ni för 500 g Selevitan?
Damen förstod ingenting så hon skickade mig vidare till apoteket där jag hade köpt det o jag blev så sur att jag sa att jag kommer att lämna tillbaka det i morgon! Så beställer jag det till ett annat apotek men det ville vara himla bra att veta vad ni andra betalar för detta.
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Marleéne

• Jämtland
    • Fårskallarnas Ägg & Bacon Farm
SV: Pris på Selevitan
« Svar #1 skrivet: 25 feb-11 kl 08:19 »
Enligt apotekets (det gamla vanliga apoteket) hemsida ska det kosta 331:-
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=243069
Erika, Jämtland
Uppfödare av Ragdoll, Genbank Helsingefår & Klövsjöfår, Genbank Linderödsvin & Höns
http://www.amunra.se  http://lillgumman.blogspot.se/  http://www.amunra.se/eggbacon

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #2 skrivet: 25 feb-11 kl 09:04 »
Tack Marleéne. Den där sidan sparar jag o beställer därifån också!
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #3 skrivet: 25 feb-11 kl 13:22 »
Nu har jag lämnat tillbaka burken. Dom viste visst inte heller själva varför den kostade så mycket men jag skulle ju komma ihåg att det inte var dom som står i apoteket som sätter priserna. Resultatet blir nog att jag börjar använda ett annat apotek. Privata apotek kan uppenbarligen ta hur stora avancer som hälst!

mosesmia

• Lappland
« Svar #4 skrivet: 26 feb-11 kl 08:20 »
Hejsan
Jag har betalat 272:- för en burk Selevitan 500gr. Och det var den 7 februari. Köpt på apoteketet.

Men sen finns det på Nordpost E-selen, torr e-vitamin med selen. Är det någon som prövar den?
Det är 3kg för 125:- .
/Mia
Bor på landet med våra Lappgetter, Värmlandsfår, Fjällnäsfår, Bin och några kaniner.

sarbe453

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 26 feb-11 kl 16:36 »
Hej!
Jag har också tittat på mitt kvitto från vårdapoteket. 500g utan recept kostade 295 kr nu i februari på vårdapoteket
« Senast ändrad: 26 feb-11 kl 16:50 av sarbe453 »
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

Dela detta:

* Inloggade just nu

53 gäster, 1 användare
Kronhjorten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser