Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  små höns  (läst 2567 gånger)

oscar97

• Dvärg New Hampshire
    • Skåne
små höns
« skrivet: 24 feb-11 kl 19:38 »
hur korsar man fram små djur :) ,chabo-dv mes,chabo-holländsk dv, eller ? ???
mvh:oscar
..

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: små höns
« Svar #1 skrivet: 24 feb-11 kl 19:45 »
Jag har en dv mes/sebrightkorsning. Den är i storlek som en dv mes ungefär. ;D Men förstår inte riktigt vart du vill komma? Vill du ha små blandraser eller vill du bara ha så små höns som möjligt av vilket ras ir blandning som helst? =) Om det är det sistnämnda så är det nog enklare isf. att skaffa dig t.ex. holländsk dvärg istället för att försöka korsa holländsk dv med Chabo, för du lär nog inte få avkommor som är mindre än vad de olika raserna du blandar är, inte på mycket lång sikt iaf (då måste ni isf. välja ut de minsta avelsdjuren, sedan avla vidare på dessa, välja ut de minsta osv). Snarare lär de bli större än vad en holländsk dv är och lite mindre än vad en Chabo är.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 25 feb-11 kl 09:32 »
Vad snurrigt mitt inlägg ser ut ser jag nu.  ??? Måste varit trött igår när jag skrev det. Det jag kort sagt ville försöka säga var att man lär inte få fram en avkomma som är mindre i storlek än vad de 2 olika raserna man har korsat är. Utan den lär med största sannolikhet bli ett "mellanting" i storlek mellan de 2 olika raserna. :)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oscar97

• Dvärg New Hampshire
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 25 feb-11 kl 23:19 »
okej tack för svar ;D
..

Gert

• Småland
« Svar #4 skrivet: 28 feb-11 kl 18:44 »
Serama finns väl i sverige nu.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 28 feb-11 kl 19:10 »
Serama finns väl i sverige nu.

Ja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser