Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanintraktor?  (läst 11716 gånger)

Bäckaryd

• Småland
SV: Kanintraktor?
« Svar #40 skrivet: 21 feb-11 kl 10:52 »
Jag är helt såld på tanken att ha sommarhage med elstängsel till min kanin. Har mycket ogräs som behöver ätas upp :)

Är det typ hönsnätl som ni har använt eller typ bara vanlig tråd/band som i hästhagarna?

Flyttbara stolpar av plast med järnpinne som man trampar ner i marken har jag redan hemma, så det är fixat.

Undrar..... Anneli

Falsen

• Västergötland
« Svar #41 skrivet: 22 feb-11 kl 13:06 »
De är alla fyra gotlandskaniner men de är lite olika gamla och från 3 olika kullar samma år. De går jättefint ihop så jag tänkte att jag skulle testa att ha dem ihop när de får ungar. Jag parar den mest dominanta honan först för säkerhets skull och sen tar jag de andra med en veckas mellanrum så att jag vet vems ungar som tillhör vem. Hoppas det går vägen så att de inte börjar bita varandras ungar. Är det nåpgon annan som har erfarenhet av flera honor ihop? Jag kanske ska starta en tråd om det.

Just_me

• Småland
« Svar #42 skrivet: 22 feb-11 kl 21:35 »
De är alla fyra gotlandskaniner men de är lite olika gamla och från 3 olika kullar samma år. De går jättefint ihop så jag tänkte att jag skulle testa att ha dem ihop när de får ungar. Jag parar den mest dominanta honan först för säkerhets skull och sen tar jag de andra med en veckas mellanrum så att jag vet vems ungar som tillhör vem. Hoppas det går vägen så att de inte börjar bita varandras ungar. Är det nåpgon annan som har erfarenhet av flera honor ihop? Jag kanske ska starta en tråd om det.

Kul att höra, och smart ide det där med parningarna vid olika tider.
Jag läste någonstans att det kan gå bättre också om man har större utrymme så de kan komma undan varan.
Jag hade så gärna velat haft dem som jag såg på en bild här på alternativ. Att man har ett större rum i ladan plus en stor hage. Med  tillräckligt med krypin kanske det går :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

613 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser