Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Året runt i bigården  (läst 2194 gånger)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
Året runt i bigården
« skrivet: 04 jan-11 kl 12:08 »
Har lagt upp Janne Mårtenssons artikelserie ur Åter 2007 på http://handbok.alternativ.nu/Djur/Biodling/Året_i_bigården
Ett hett lästips.
Men det är en del pyssel med layout, formatering mm om någon känner för det.
Ev. skulle man dela upp den i flera undersidor, jag vet inte....

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Året runt i bigården
« Svar #1 skrivet: 06 jan-11 kl 08:43 »
Ska se om jag kan titta lite på det idag. Hur är det med bilderna, de finns inte med. Får vi inte lägga ut dem? Kanske skulle vi fråga runt på forumet efter bilder till handboken, det blir roligare att läsa om det finns bilder, och vissa saker är svåra att förklara utan bilder.

Själv är jag inte så bra med kameran, och det är ju fel årstid nu, men jag vet att det finns de som tar proffsiga bilder, och som kanske kan tänka sig att låta oss använda dem, om man anger fotograf.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Året runt i bigården
« Svar #2 skrivet: 06 jan-11 kl 09:15 »
Jo, det ska finnas 14 st bilder bifogade längst ned på sidan. Du måste vara inloggad för att de ska synas.
Behövs fler bilder så får man hämta fritt ur galleriet här på forumet.
Håller med om att det gör jättemycket med bilder i en artikel.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Året runt i bigården
« Svar #3 skrivet: 06 jan-11 kl 09:20 »
Bra, då leker jag lite med den texten idag, ska bara sköta om djuren i ovädret först...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

382 gäster, 2 användare (1 dolda)
Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser