Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Så var drömmen slut :(  (läst 24522 gånger)

Torparen 221

• Hälsingland
SV: Så var drömmen slut :(
« Svar #20 skrivet: 03 dec-10 kl 11:32 »
Beklagar verkligen branden,
det är en mardröm det du råkat ut för
men försök att se det positiva även om det är svårt nu.

Sluta inte drömma !!!
det blir förhoppningsvis bra igen...
Ensamstående med, hundar, och ardenner.

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #21 skrivet: 03 dec-10 kl 11:34 »
Men så fruktansvärt. Oavsett försäkring, det kan aldrig ersätta till fullo  :(

Man samlar ju på sig saker som har ett visst affektionsvärde oavsett hur "minimalt" man försöker leva.

Och sen nu mitt i julmånaden...

Tur att inga djur eller människor kom till skada.

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

kattfot

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: 03 dec-10 kl 11:37 »
Jag beklagar verkligen branden och känner stor sympati för dig, Erik!
Hoppas att det kommer att ordna till sig så bra som möjligt trots att du har förlorat alla dina saker.
Jag håller tummarna för att det fixar sig för dig!
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Anders Plogen

• -
« Svar #23 skrivet: 03 dec-10 kl 11:37 »
Jag lider med dig. Det där måste göra riktigt ont.

kiml

• Svensk lantras
    • Lappland
« Svar #24 skrivet: 03 dec-10 kl 11:42 »
Vad otroligt tråkigt! Tur att huset var försäkrat åtminstone, det är i alla fall en liten tröst.

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
« Svar #25 skrivet: 03 dec-10 kl 11:55 »
Väldigt trist! Men drömmar kan inte brinna upp som tur är :) Som fågeln Fenix kommer ett nytt hus upp ur askan!  :-*
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Tant Jansson

• Östergötland
« Svar #26 skrivet: 03 dec-10 kl 12:34 »
Näe, men...  :'( *håller om*

Vilken tur att det bara var materiella ting som gick upp i rök. Även om det är ett nog så hårt slag i magen. Men saker kan köpas och nya minnen kan skapas. Ett liv (dina djurs eller ditt liv om du varit hemma) är något som aldrig kan återskapas.
Tant inte fru, om jag får be. :D

Granbackstove

• Uppland
« Svar #27 skrivet: 03 dec-10 kl 12:52 »
Du lever just nu i min värsta materiella mardröm, att huset skulle brinna upp. Allt arbete, alla minnen bundna i ting... Kanske en klen tröst, men ändå skönt att det var försäkrat. Och att inget levande (mer än krukblommorna?) kom till skada. Tänker på dig!
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 03 dec-10 kl 13:10 »
Det är inte särskilt roligt när alla ens saker, minnen, foton brinner upp.
Ta hand om dig. Andas. Låt livet kännas lite vingligt, om det gör det.

Jag blev rätt tilltufsad när det hände mig,
och det första jag kände behov av var MJUKT å SNÄLLT.
Så jag skaffade mig en mjuk skön pyjamas. Mjuka snälla tofflor. Gosigaste morgonrocken. Fluffigt täcke. Världens snällaste kudde. ( Och värsta mjuka barntandborsten, fastän det i normala fall är för mjukt och mesigt.)
Sen satt jag inmjukad i mitt inhyse-ställe och drack varm choklad med grädde, grät i kudden och landade i vad som hänt.

Det där med försäkring och framtid och grejer, det kommer igång ändå.
LANDA.. och ta hand om dig.. och låt dem som tycker om dig och vill hjälpa dig med den biten, om du kan (omhändertagandet).

Lev mjukt
/Lotta

Erik

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 03 dec-10 kl 17:20 »
Det jag saknar mest är nog min kökssoffa med kuddar och mina böcker (hade jättefina inbundna band med tex alla astrid lindgrens sagor som jag tänkt ha och läsa för mina framtida barn), sen hela höstens skörd av sylter, safter och torkad svamp m.m.

Suresh

• -
« Svar #30 skrivet: 03 dec-10 kl 17:26 »
Det jag saknar mest är nog min kökssoffa med kuddar och mina böcker (hade jättefina inbundna band med tex alla astrid lindgrens sagor som jag tänkt ha och läsa för mina framtida barn), sen hela höstens skörd av sylter, safter och torkad svamp m.m.

Aj aj aj - jag fick ha min kökssoffa kvar, brunbränd och dann - och den ligger jag på fortfarande. Pianot gick däremot upp i rök liksom katterna - och det drömmer jag om ibland.

Burkarna kommer du över nästa höst, men om du vill kan jag skicka lite torkad svamp.

Gångtrött

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 03 dec-10 kl 17:29 »
Usch och fy fasen! Jag beklagar!
Men vilken tur att du inte låg där hemma och sov..

fräsen

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 03 dec-10 kl 17:33 »
Fy vad hemskt :'(
hemmet är ju ens borg, den trygga punkten.
Skickar dig erik tröstekramar, även om det säkert känns som en klen tröst.

mysfaktor

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 03 dec-10 kl 17:40 »
Aj aj aj - jag fick ha min kökssoffa kvar, brunbränd och dann - och den ligger jag på fortfarande. Pianot gick däremot upp i rök liksom katterna - och det drömmer jag om ibland.

Burkarna kommer du över nästa höst, men om du vill kan jag skicka lite torkad svamp.
katterna:-(  :'(

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 03 dec-10 kl 18:34 »

Håller med om katterna.. det var det svåraste att komma över. Det är det enda som fortfarande kan värka och bängla i mig. Glad att brandmännen 'räddat' dem, så jag fick se dem (och se att själva elden faktiskt inte gjort mer än bränt topparna på liiite av Kissen Plejs hår och inget alls på Killen de Molish - att de somnade av röken långt innan det blev såpass hett omkring dem), och begrava dem.

*

Erik: Jag har inte samlat på mig så mycket nya böcker, men av någon av mina hamstersystrar fick jag efter branden min gamla 'MIN SKATTKAMMARE 1'.
Den har tre-fyra-åriga Lottans minnesanteckningar  ;D på insidan av pärmarna, men själva sagosidorna är alldeles utan krumelurer i marginalerna.. Det kanske inte är nåt att bygga din nya sagobokssamling på, men vill du ha den så finns den.

melongurka

• Västergötland
« Svar #35 skrivet: 03 dec-10 kl 19:06 »
Tankarna går till dig Erik. Fortsätt din dröm, vi är med dig. God jul.

Gångtrött

• Gäst
« Svar #36 skrivet: 03 dec-10 kl 19:10 »
Vart är du bosatt?
Behöver du hjälp med röjning eller något annat så tror jag garanterat att folk här kan hjälpa till med lite av varje.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #37 skrivet: 03 dec-10 kl 20:08 »
Vi har gjort det förut och kan göra det igen, räkna upp sånt som du behöver mest akut så skulle jag tro att du får hjälp här  :)

Stövlar? Varma kläder? Kalsonger? Husgeråd?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gunilla52

• Västmanland
« Svar #38 skrivet: 03 dec-10 kl 20:23 »
 :'(  Min son och mitt barnbarn 5 år höll med nöd och näppe att komma ut ur deras brinnande hus. Han kom hit till mig kl 9 mitt i kalla vintern, ramlade in halvnaken, sotsvart och bränt hår, skulle spy, kunde inte prata. Jag fick en chock. Han ville få bort sin son därifrån. Han fick en tröja sen åkte han tillbaks till sitt hus fast jag försökte att han skulle låta bli, men ambulansen tog han när han kom dit.Jag åkte iväg med mitt barnbarn till läkaren.  Det blev inget kvar av huset. Gamla elledningar.

Väldigt ledsamt för dig  :'(
Här kommer en tröstekram!!

mysfaktor

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 03 dec-10 kl 20:25 »
:'(  Min son och mitt barnbarn 5 år höll med nöd och näppe att komma ut ur deras brinnande hus. Han kom hit till mig kl 9 mitt i kalla vintern, ramlade in halvnaken, sotsvart och bränt hår, skulle spy, kunde inte prata. Jag fick en chock. Han ville få bort sin son därifrån. Han fick en tröja sen åkte han tillbaks till sitt hus fast jag försökte att han skulle låta bli, men ambulansen tog han när han kom dit.Jag åkte iväg med mitt barnbarn till läkaren.  Det blev inget kvar av huset. Gamla elledningar.

Väldigt ledsamt för dig  :'(
Här kommer en tröstekram!!
kram till dig med! vilken upplevelse,bra att ambulansen tog hand om han när han återvände till huset.. :-*

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser