Alternativ.nu
Support => Teknisk support => Ämnet startat av: Gilbert skrivet 30 jul-16 kl 20:20
-
När sidan uppdateras så uppdateras hela helt ok. Men 1/3 sekunden efteråt hoppar hela sidan upp en rad typ, allt hoppar till. Är man snabb då har man petat på raden bredvid och man får börja om.
Känns lite enerverande.
-
När sidan uppdateras så uppdateras hela helt ok. Men 1/3 sekunden efteråt hoppar hela sidan upp en rad typ, allt hoppar till. Är man snabb då har man petat på raden bredvid och man får börja om.
Känns lite enerverande.
Det problemet beror mer på att din padda är trög eller att din uppkoppling av någon anledning hackar.
-
Inte alls!
-
Lustigt för så uppför sig min och jag kan lova dig att jag testat massvis med olika uppkopplingar.
Och när paddan fått jobba hårt eller uppkopplingen är kass så missas det paket som den får ladda om.
När allt är bra så landar sidan klockrent.
-
Problemet finns även på en "riktig" dator med Firefox, det verkar som om problemet är att det tar tid innan rutan med "Google Anpassad sök" laddas, och webläsaren vet inte i förväg hur mycket plats den kommer att ta i höjdled. Därför hoppar allt till i efterhand om materialet som kommer från alternativ.nu 's server hinner laddas färdigt innan Google behagar svara.
Det borde gå att åtgärda genom att på ett eller annat sätt reservera plats i html-koden för Google-rutan. Eller, i värsta fall, flytta den till någonstans långt ner på sidan.
-
Då är det nånting med Goole sökrutan som strular ibland, låter rimligt.
-
Är det Safari som är webläsaren? Uppdaterad version?
Jag kör Chrome på iPhone och det fungerar bra. Safari är dock känd för att krångla, speciellt nya versioner...
Edit, testat med Safari. Det fungerar bra.
Vilken iPad har du Gilbert?
-
Jag använder senaste iPhone och IPad, uppdaterade.
Skulle aldrig få för mig att ladda Chrome.
-
Vilken version av iPad har du? Det finns flera. ;)
Jag kanske ska förklarar varför jag frågar, alla datorer, surfplattor osv fungerar olika. Därför är det viktigt att fastställa exakt vilken miljö användaren har. Då kan man återupprepa felet...
https://support.apple.com/sv-se/HT201471
Är en bra länk.