Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skillnad utseende Brun Bovan kontra Brun Lohman  (läst 2556 gånger)

Karin Forslin

  • Inlägg: 9
Skillnad utseende Brun Bovan kontra Brun Lohman
« skrivet: 27 feb-21 kl 18:44 »
Någon som kan beskriva eller visa bild på de bruna värphybriderna Bovan resp Lohmann? Och kanske hur/när man kan se om det är höna eller tupp!?
Tack på förhand.

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Skillnad utseende Brun Bovan kontra Brun Lohman
« Svar #1 skrivet: 27 feb-21 kl 22:14 »
Jag har ( i alla fall enligt säljaren) haft både Bovan och Lohmann hönor och då var det typ ingen skillnad, det kan vara mer färgvariation mellan 2st Bovan än mellan en av varje.

De brukar man ju köpa könsbestämda, har du köpt ägg som är från Bovan/lohmann som föräldrar så är det ju inte riktigt samma grej och inte helt lätt att könsbestämma på samma kriterier.

Det är ju hybrider och inte en ras.

 

Karin Forslin

  • Inlägg: 9
SV: Skillnad utseende Brun Bovan kontra Brun Lohman
« Svar #2 skrivet: 28 feb-21 kl 04:49 »
Tack för svar. Har köpt från komtrollhömseri, 5 Bovaner o 10 Lohman, de är väldigt lika varandra. Tyckte bovserna var ljusare, men det verkar finnas ljusare även bland Lohmann, suck! Skönt att jag slipper oroa mig för kön i alla fall.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

354 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, Gröfre Slissing, skräptanten, Valpen001, MagdaMaggan, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser