Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är detta för träd?  (läst 1106 gånger)

Linjerat

  • Inlägg: 19
  • Obotlig lantlivsromantiker.
    • Västergötland
Vad är detta för träd?
« skrivet: 18 maj-21 kl 13:51 »
Hej! Rensar och rensar på skogstomten och skulle precis ta ner denna skapelse när jag fick syn på de fina blommorna! Kan någon avgöra vad det är för något? Och baserat på dess gängliga tillstånd, tror ni att den tar sig?

 

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Vad är detta för träd?
« Svar #1 skrivet: 18 maj-21 kl 16:53 »
Körsbär, helt klart ett träd du skall lämna kvar. Vildkörsbär har inte riktigt lika stora och goda bär som trädgårdssorterna, men de är ändå goda att äta. Och jag tror visst att den kan komma sig nu när den får ljus, bara låt den vara och se hur det utvecklar sig. Eventuellt kunde du vira lite kycklingnät runt stammen som skydd mot fejande rådjur.

Linjerat

  • Inlägg: 19
  • Obotlig lantlivsromantiker.
    • Västergötland
SV: Vad är detta för träd?
« Svar #2 skrivet: 19 maj-21 kl 09:22 »
Tusen tack för ditt svar! Yess

Lenkisen

  • Inlägg: 15
    • Halland
SV: Vad är detta för träd?
« Svar #3 skrivet: 20 maj-21 kl 09:40 »
Fågelbär! "Prunus avium" Kan bli enorma med fina blommor till pollinerare och sen blir det ett fint snickarvirke den dagen det blir dags att fälla den :) Vi har några här, varav en som är 60 cm i stamdiameter uppe i brösthöjd! Dom är magnifika när dom står i flor. Vissa år är bären söta och goda (egen bedömning) andra inte alls. Fåglarna älskar bären, Kanske därav de har sitt namn.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

371 gäster, 2 användare
xaelanar, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser