Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kilopris  (läst 2932 gånger)

AKB

  • Inlägg: 14
Kilopris
« skrivet: 29 aug-14 kl 08:30 »
Hej!
Vi ska sälja ett par av våra lamm till våra vänner. De kommer att levereras slaktade,  men ej styckade (urtagna, huvud, ben bort och flådda kommer de självklart vara, men inte mycket mer) vad är rimligt kilopris att begära?
Är första gången för oss, skickar ju annars till slakteri,  men gör ett undantag för vännerna en gång.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Kilopris
« Svar #1 skrivet: 29 aug-14 kl 08:38 »
Finns många sätt att räkna på, men är det vänner så brukar man räkna lågt. Det du förlorar på att inte skicka till slakt, plus en rimlig ersättning för din tid vid slakten.

Skogsola

  • Gäst
SV: Kilopris
« Svar #2 skrivet: 29 aug-14 kl 08:47 »
 En femtiolapp/ kg bör du väl ha? Där hamnar priset på slakteriet också om du orkar spara dem till våren.
Räkna med att snart kommer någon myndighetsivrare fram i tråden och talar om att du inte får göra så.  ;D

AKB

  • Inlägg: 14
SV: Kilopris
« Svar #3 skrivet: 29 aug-14 kl 08:49 »
Tack! =)
Japp, hade räknat med att få kommentarer av dem som "aldrig hoppar över skaklarna" sas

hallstabonden

  • Inlägg: 231
SV: Kilopris
« Svar #4 skrivet: 02 sep-14 kl 17:24 »
75 kr kilot tycker jag nog du skall ta på helvikt,ostyckat! 50kr är ju till att skänka bort köttet!!

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Kilopris
« Svar #5 skrivet: 02 sep-14 kl 18:16 »
75kr kan ni gott ta...
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser