Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  täcka jordgubbar med kompost över vintern för att höja bädd  (läst 925 gånger)

MrROP

  • Inlägg: 1
    • Skåne
Hej på er,

jag har odlat jordgubbar i år  i en förhöjd odlingsbädd med träplankor runt om och den preppades med hästgödsel och kompost förra hösten och har under växtsäsongen sjunkit ihop rätt rejält, som väntat. Kan jag lägga på ett lager kompost/gödsel ovanpå plantorna när de vissnat ner för säsongen för att öka mullen i odlingbädden och höja jordnivån? Kan de växa sig igenom detta på våren och hur djupt lager kan jag lägga på i så fall tror ni? Tanken är att öka mängden mull så bädden inte torkar ut så lätt.

Tack,

R

Skogsvilde

  • Inlägg: 16951
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
För det du vill göra så behöver du ett tjockt lager.
Då är risken stor att jordgubben inte orkar igenom.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
Har du inte en massa revor på jordgubbsplantorna? Dessa kan ju i såna fall läggas upp genom komposten


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser