Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Undrebett  (läst 591 gånger)

Pingo

  • Inlägg: 2
    • Blekinge
Undrebett
« skrivet: 21 maj-21 kl 09:39 »
Bekymrad  :'(. Har fått  tre kycklingar, av nio, som har fått underbett. De är 2,5 v. Såg det inte från början. De är lite tufsiga. De äter, men inte lika pigga som de andra. Äggen är från blandrashöns, som vi köpte som matägg. Varför blir det så? 

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Undrebett
« Svar #1 skrivet: 21 maj-21 kl 10:04 »
Bekymrad  :'(. Har fått  tre kycklingar, av nio, som har fått underbett. De är 2,5 v. Såg det inte från början. De är lite tufsiga. De äter, men inte lika pigga som de andra. Äggen är från blandrashöns, som vi köpte som matägg. Varför blir det så?

Jag vet inte varför det blir så men man kan ju anta att det ändå är några generationer de har hållt på?

Jag hade tagit bort dem. Varför ha kycklingar/hönor som inte är pigga nog, kommer att ha svårt att äta och dyligt när man kan ha friska individer?

Pingo

  • Inlägg: 2
    • Blekinge
SV: Undrebett
« Svar #2 skrivet: 21 maj-21 kl 11:25 »
Tack gör ditt svar Edward. Hoppas någon vet varför det blir underbett. Inavel???
Ja, de ska självfallet bort. 


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

494 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser