Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag vill få en hjälp med mitt företag.  (läst 1345 gånger)

RawandAlkilani

  • Inlägg: 2
    • Gästrikland
Jag vill få en hjälp med mitt företag.
« skrivet: 05 jan-19 kl 15:06 »
Hej! ;D ;D

Jag är ny här och tänker mig att starta mitt företag på att producera ost och säljer på samma butiken så min fråga är vem jag måste vända mig till för att få tillståndet på det samt vilken myndighet ska utföra och kikar på min lokal och alla ostar om dem följer regler???

Jag har surfat ihjäl och jag hittade en myndighet som heter livsverksamhet, så är denna myndighet som jag måste få kontakt med eller finns någon annan???


Tack och jag hoppas gott nytt till alla och en trevlig helg

Rawand Alikilani
 8) 8) 8) 8)

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Jag vill få en hjälp med mitt företag.
« Svar #1 skrivet: 05 jan-19 kl 15:55 »
Kontakta först din lokala kommuns Miljö- och Hälsa-avdelning. Tjänstemännen där kommer att besvara alla frågor som du har, och de är bäst lämpade att ge dig goda råd om vilka myndighetskontakter du behöver ha innan verksamheten inleds.

Livsmedelsverket har också en del broschyrer som är nyttiga att ta del av inledningsvis. https://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/foretag-starta-eller-avveckla/starta-foretag

Lycka till!
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

RawandAlkilani

  • Inlägg: 2
    • Gästrikland
SV: Jag vill få en hjälp med mitt företag.
« Svar #2 skrivet: 06 jan-19 kl 22:19 »
Tack Så jätte mycket får svaret!!!

Jag ska börja med kommunen först sen ska jag ser vad ska händer i framtiden....


 ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser