Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svullen fotled.  (läst 704 gånger)

Helena Eriksson

  • Inlägg: 6
  • Helena🙂
    • -
Svullen fotled.
« skrivet: 09 jun-21 kl 09:23 »
Hej, kan någon hjälpa mig. Min ena ungtupp (tror jag det är) har en rodnad o svullen fotled.
Han har ett litet sår på ovansidan foten. Kan jag behandla själv med något? Tacksam för alla förslag

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Svullen fotled.
« Svar #1 skrivet: 09 jun-21 kl 12:01 »
Hej, kan någon hjälpa mig. Min ena ungtupp (tror jag det är) har en rodnad o svullen fotled.
Han har ett litet sår på ovansidan foten. Kan jag behandla själv med något? Tacksam för alla förslag

Såret ser torrt och fint ut men är du orolig att det är det som gjort honom svullen och röd så hade jag pillat bort skorpan och lagt ett spritomlägg runt för att "dra ur" eventuell infektion som orsakar inflammationen.
Kolla bara under att det är just det såret och inte en bumble foot, så att du inte missar något.

Vågar man kan man vänta någon dag och se om det blir bättre.

Helena Eriksson

  • Inlägg: 6
  • Helena🙂
    • -
SV: Svullen fotled.
« Svar #2 skrivet: 09 jun-21 kl 23:43 »
Tack för hjälpen Ewa. Jag har tvättat rent med jodopax o klämt lite försiktigt och det finns inget var/infektion som kommer ut ur såret så provar med spritomläggning som du skrev. Jag får hoppas foten blir bättre snart 👍


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 4 användare
peterm, ärt, javill, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser