Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getter korn  (läst 2609 gånger)

Pascale

  • Inlägg: 4
Getter korn
« skrivet: 17 okt-15 kl 18:05 »
Var kan jag köpa getter korn i närheten av Växjö?

olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Getter korn
« Svar #1 skrivet: 17 okt-15 kl 18:33 »
Ska du köpa getter eller korn till getter?
Getter ska ha hel korn och det köper du billigast hos närmaste bonde. ca 2kr/kg kostar det.
Om du inte törs åka hem till någon bonde kan du handla i en foderbutik.


olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Getter korn
« Svar #3 skrivet: 17 okt-15 kl 19:31 »
Jaha, aldrig hört talas om. Tror inte det säljs i Sverige. Här ger vi (dräktiga eller digivande) getter antingen hel korn eller hel havre, eller färdig pellets avsett för antingen nöt eller får.
Jag körde texten i google translate och det blev "En mycket välsmakande blandning av olika typer av spannmål, hackad lusern, en kryddblandning och en vitamin / mineralkorn"

Mineraler och vitaminer brukar vi ge separat i något vi kallar mineralfoder som du kan köpa på lantmännen eller granngården eller i någon annan foderbutik.
Korn är en form av spannmål. Det är billigare att köpa råvaran, korn,  istället för att köpa något som är nedmalt till pellets. Ungefär som med människors föda alltså.

Pascale

  • Inlägg: 4

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getter korn
« Svar #5 skrivet: 17 okt-15 kl 21:45 »
Det står ju på nederländska!  Kan du skriva till firman och höra om de har någon försäljning till Sverige?

  Fast, för min del undrar jag om produkten egentligen behövs.  Hö, sly, mineraler, gott vatten och trevligt sällskap, sen brukar de flesta getter bli nöjda!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

299 gäster, 3 användare
xaelanar, kickan1971, l.l@bahnhof.se

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser