Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äldre katter  (läst 984 gånger)

DaisyMalone

• Västergötland
Äldre katter
« skrivet: 21 okt-23 kl 11:40 »
Testar om intresse finns för att överta äldre (5 och 10 år) katt/katter.

Min mor har 2 kastrerade honkatter som behöver omplaceras då hennes demens blir värre. (Hon har 5 katter men 2 sjunger på sista versen och den tredje av dem är traumatiserad efter sitt tidigare missbrukshem så hon är lite svår att omplacera.)
De behöver inte vara i samma hem.

Deras olika personligheter:

Lurvas:
Omplacering från missbrukshem.
Ca 5 år. Långhårig (TYP skogskatt). Väldigt tillgiven, orädd och kelig. Skulle funka som innekatt, men inte enbart utekatt då hon gärna vill vara nära sin ägare också. Trivs med hund, barn och andra katter. Väldigt trevlig och näpen tjej.

Merca:
Ca 10 år. Bondkatt. Svart och vit. Väldigt självständig. Kelig och tillgiven. Funkar enbart om hon får tillgång att gå ut och in, alltså inte som enbart innekatt eller ladugårdskatt. Trivs med hund, barn och andra katter, men kan säga ifrån om det behövs.

Har dåliga erfarenheter från att omplacera djur tidigare så jag vill lämna katten till er/dig så jag får se hemmet. Och jag vill ha fortsatt sporadiskt kontakt en tid efter.
Finns i Skaraborg.

Skriv meddelande vid intresse eller fler frågor, så ska jag försöka hålla koll här inne och svara.

Mvh Therese
Herren gav oss djuren till att vårda och ta god hand om.
2 blandrashundar, 2 katter, Brahma höns, 3 barn.

Dela detta:

* Inloggade just nu

347 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, kentaur47, sayerbýr, Wes Jr, Stengrim, Axel Öhman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser