Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liten kam, vita ägg  (läst 1031 gånger)

Kentaur

  • Inlägg: 96
    • Småland
    • Kvarnkullen
Liten kam, vita ägg
« skrivet: 13 mar-23 kl 21:57 »
Hej!
Länge sedan jag var här, men nu behöver jag er hjälp! Jag söker köldtålig ras med liten kam som lägger vita eller ljusrosa ägg. Ska heller inte flyga över 110 cm.

Mvh Emma
« Senast ändrad: 13 mar-23 kl 22:06 av Kentaur »

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Liten kam, vita ägg
« Svar #1 skrivet: 14 mar-23 kl 00:50 »
Låter som Hedemora, bortsett från att de kan flyga. Men det gör de ju bara om de behöver.

Kentaur

  • Inlägg: 96
    • Småland
    • Kvarnkullen
SV: Liten kam, vita ägg
« Svar #2 skrivet: 14 mar-23 kl 20:42 »
Tack för svar. Hedemora har vi haft. Superfina och trevliga, men de flyger tyvärr för bra för att lämna grönsakslandet ifred. Just nu har vi Hedemora/Lohmankorsningar där en individ flyger ut ibland. Vi har även Engelsk Araucana, Silveruddsblå och Dvärgkochin som hittills stannat innanför stängslet. 

Kentaur

  • Inlägg: 96
    • Småland
    • Kvarnkullen
SV: Liten kam, vita ägg
« Svar #3 skrivet: 15 mar-23 kl 10:31 »
Hej igen!
Svarar mig själv för nu har jag hittat en tålig ras som värper vita ägg: Sulmtaler. Dessutom finns avelsägg nära mig!  Yess
Nu blir det små kycklisar till påsk! ;D

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Liten kam, vita ägg
« Svar #4 skrivet: 15 mar-23 kl 11:55 »
Grattis! Den sorten har vi aldrig haft, men det finns så många...

Våra Hedemoror är rätt stationära, de som varit värst är de alltid hungriga kopparmaranerna, det är nog hungern som driver dem att ta sig till rabatter mm. Ett ungdomsgäng av Isbar drog omkring överallt, men det slutade de med efter några månader.

 

Kentaur

  • Inlägg: 96
    • Småland
    • Kvarnkullen
SV: Liten kam, vita ägg
« Svar #5 skrivet: 24 mar-23 kl 08:57 »
Jag känner igen det där med ungdomsgäng som flyger ut och drar runt.  ;)
Stället jag köpte avelsäggen på menade att Sulmtaler var rätt så lugna. De blir nog lite för tunga för att flyga bra, gissar jag. Ska bli spännande att se hur det går med dem. De har liten frissa på huvudet som står lite olika på varje individ. Ser lite kul ut.   ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser