Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kass styrning på naber  (läst 2195 gånger)

eriks

  • Inlägg: 253
    • -
    • www.sundmansmide.se
kass styrning på naber
« skrivet: 17 jan-16 kl 10:56 »
hej.

Jag har en gammal naber från 79. 3,2kw
den har funkat felfritt förr men nu efter en flytt och en vinter i kallförråd så vill inte "automatiken" funka riktigt.

Automatiken fungerar som så att man väljer % som ugnen ska vara igång, från 10 till 100%. en timer? slår på ett relä låter det som, som startar och stoppar ugnen.
nu när jag ändrar % så blir det ingen skillnad, vad jag än sätter den på så går den på ca 40%, 4 sekunder på sen 6sekunder av o.s.v.
vad kan vara fel? är det utbytbart?

funderar lite på att byta till en elektroninsk styrning, går det ? svindyrt?. förövrigt är ugnen mycket fin, nya element som inte gått många bränningar. värt att laga?.....3fas.


 Erik



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 7 användare (3 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, ärt, Manimals90

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser