Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  För stora bilder :/  (läst 4775 gånger)

Berberis

  • Inlägg: 1596
    • Närke
SV: För stora :/
« Svar #20 skrivet: 07 sep-21 kl 19:00 »
TRÅKIGT att det ska va så svårt att få in en bild av en höna eller en vante. Blir för avancerat :-\
Jag använder Paint, på datorn. Det är ett enkelt och gammaldags program. Förminska och eventuellt beskära. "Spara som" med nytt namn.
Det verkar krångligt, men jag har nytta av det när jag städar i katalogerna. Då ser jag ju vad jag gjort. Stora importfiler kan jag ta bort direkt, och sen välja bland dem som jag själv bytt namn på. Då går det undan!

Synd att bara strunta i bilder bara för att är lite knåp. Det är ju så himla roligt med bilder i inläggen. De ökar informationsvärdet.
« Senast ändrad: 07 sep-21 kl 19:22 av Berberis »

Håkan B

  • Inlägg: 604
    • Värmland
SV: För stora bilder :/
« Svar #21 skrivet: 08 sep-21 kl 13:43 »
Just för att man måste krångla med paint och andra så har jag sluta helt med att lägga in bilder . Då det år både krångligt och tar för långtid tycker jag .

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: För stora bilder :/
« Svar #22 skrivet: 08 sep-21 kl 13:45 »
Använd off site hosting som imgur, bara dra och släpp. Perfekt för den som kör med PC.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

714 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser