Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ängsfrö  (läst 1372 gånger)

skogsfe

  • Inlägg: 14
    • -
ängsfrö
« skrivet: 28 feb-22 kl 22:21 »
Hej!

Någon som har tips på var jag kan köpa frö till ängsväxter? Vill ha frö som är anpassade för svenska förhållanden.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14416
    • Östergötland
SV: ängsfrö
« Svar #1 skrivet: 01 mar-22 kl 08:39 »
Vi köpte från Olssons fröer när vi sådde in till fåren. Fanns rätt mycket kul.

anne-li

  • Inlägg: 2191
  • Vegan (en etisk fråga) ekologi-klimatsmarta val!
    • -
SV: ängsfrö
« Svar #2 skrivet: 01 mar-22 kl 10:55 »
A free spirit-independent straight female som älskar livet!
Sko-storlek 42!

skogsfe

  • Inlägg: 14
    • -
SV: ängsfrö
« Svar #3 skrivet: 01 mar-22 kl 21:44 »
Tack för tips  :)

Dre

  • Inlägg: 1
    • Gotland
SV: ängsfrö
« Svar #4 skrivet: 10 nov-23 kl 12:58 »
Rekommenderar varmt Pratensis som säljer både fröer och plantor -svenska för svenskt klimat.
De driver också upp stödutplantering samt utplantering av värdväxter för sällsynta insekter.
Jag ville så in ängsblommor i min äng och talade säkert 40 minuter med Inger, som efter förhört sig om platsens förhållanden rekommenderade mig att inte köpa något alls, utan slå växterna omkring ängen och låta de självså, för att värna om min lokala biologiska mångfald. Både Inger och hennes kollegor är biologer och jobbar hårt för ökad biologisk mpngfald samt det viktiga arbetet att tillvarata och använda sig av -riktigt- lokala fröer. Lärt mig så mycket från dem!

  https://pratensis.se/froblandningar/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 3 användare
Galaxie, xaelanar, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser