Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Galler kring hönsen  (läst 2461 gånger)

Archibald

Galler kring hönsen
« skrivet: 15 jun-05 kl 12:58 »
Jag har runt min tomt både grävling och mård/iller (svårt att när de sticker iväg)
Vad skall man vidta för extra åtgärder runt hönsgården, hönshuset för att skydda sina små befjädrade vänner mot dessa marodörer?

skall näten grävas ner?
skall man ha plank längst ner?
extra svetsat smödjursnät sista biten ner mot marken?

Archibald

Re:Galler kring hönsen
« Svar #1 skrivet: 15 jun-05 kl 14:13 »
Jag fortsätter själv :-)
hur tätt måste stolp sättas ner för att det skall bli stadigt om man väljer 1800 nät?
behövs en regel överst?

Susanne

Re:Galler kring hönsen
« Svar #2 skrivet: 15 jun-05 kl 20:06 »
Våran rastgård besår av gunnebostängsel fastklammrat på träramar. För att ge mer stadga åt träramen så har vi lagt en tvärslå från ena hörnet till det andra. Nedre delen av stängslet har vi klätt med rävnät på insidan, alltså det nät som används på räv- och minkfarmar. Rävnät finns både som sexkantsnät och fyrkantsnät. Vet inte om man kan få tag på sexkantsnät någonstans men fyrkantsnät säljer både Högberga och Nordpost, och kanske även du.  ;) Det nätet tar sig varken räv, hund, katt, grävling, mård eller mink genom.

Vad gäller hönshuset så måste du säkra ventilerna om du har mård/iller inpå knuten! De tar sig genom fantastiskt små springor. Det finns ventiler med nät att köpa, annars får du själv näta för.

Hoppas du får fler tips på rovdjurssäkringar också! Jag delger bara hur vi har löst det till våra höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 1 användare
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser