Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sättlök som fått några frostknäppar  (läst 706 gånger)

frökenfräken

  • Inlägg: 98
    • -
Sättlök som fått några frostknäppar
« skrivet: 19 apr-21 kl 07:47 »
Aj då, jag glömde sättlöken jag köpte (både gul o röd) i bilen, och det har varit några kalla nätter sen dess. Inte så den blivit helt djupfryst, men definitivt några frostknäppar. Men nog bortrest väl gå att sätta den ändå, eller vad tror ni?

 

Tångräkan

  • Inlägg: 1976
    • Åland
SV: Sättlök som fått några frostknäppar
« Svar #1 skrivet: 19 apr-21 kl 08:31 »
Det går säkert att sätta den ändå om den ser ok ut. Det händer att jag hittar fjolårslök dom jag missat att skörda och den kan vara fin fast den legat hela vintern i jorden. Den kan förstås också vara mjuk och slemmig om den blivit utsatt för direkt kyla. Lite svinn får du kanske räkna med.
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

370 gäster, 7 användare (1 dolda)
tuslus, reimersro, Jon.b, ärt, Numera, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser