Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dräktiga honor och konkurrens  (läst 777 gånger)

Dandelia

  • Gäst
Dräktiga honor och konkurrens
« skrivet: 21 maj-07 kl 11:23 »
Mina 3 honor gick tillsammans i en golvbox i början. De hade gott om utrymme men det fungerade inte. Då delade jag av utrymmet och lät de två som gått ihop hela livet fortsätta göra det. Men det gick inte! De vill inte alls veta av varandra längre. Jag har tagit isär dem och äntligen är det lugnt. Men hur kommer det sig att två kompisar blir konkurrenter bara så där? Beror det på dräktigheten eller vad?

Samtidigt ser de så ensamma och lessna ut *inbillar jag mig* där de går själva. De två på golvet kan förstås både se och ha kontakt med varandra genom gallret men hon som sitter i egen "holk" på väggen är det värre med. Jag trodde andra kaniner var nödvändiga för att få ett bra kaninliv men det gäller kanske inte när det är ungar på g?

Det går förstås inte att sätta ihop dessa två (tre) honor igen när dräktigheten och mammastadiet är över?

/Dandelia






 


Dela detta:

* Inloggade just nu

403 gäster, 3 användare (2 dolda)
Melem

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser