Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spänna nät.  (läst 1659 gånger)

Unplugged

  • Inlägg: 12
    • Norrbotten
Spänna nät.
« skrivet: 09 maj-19 kl 07:50 »
Hej. Har en sträcka på cirka 80m. Längst med denna finns två stora riktningsförändringar som är byggda m.h.a. parallellogram. Är det genomförbart att spänna upp en 100m rulle tornado titan hela vägen, eller måste man göra avslut vid varje hörnstolpe för att det inte går att spänna nog hårt runt hörn?
Mvh

 

olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Spänna nät.
« Svar #1 skrivet: 09 maj-19 kl 13:41 »
Har du riktigt byggda parallellogram så kan du spänna hårt. Runt hörn gick det bra att spänna.

Jag har spänt tornado titan och det var inga problem vid parallellogrammen däremot när jag fäste nätet i en stolpe vid början så spände jag för hårt på ett ställe. Jag satt fast nätet med märlor på en grindstolpe som var nedgrävd nästan en meter, sen drog jag rakt fram och runt ett hörn och sen var det en skarv efter 100m. Där jag satte fast nätet från början vid grinstolpen, vred sig hela stolpen och det går ju inte rätta til i efterhand. Jag sträckte för hårt.

Där jag sen skarvade näten mitt på raksträckorna använde jag gripplar och så spännde jag gripplarna också med sån grippletång.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

378 gäster, 2 användare
Hans Hultén, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser