I höstas fick min unghund, två årig vallhund, diarre.
Vi hade varit för årlig vaccination och på hemvägen köpte jag ett stort märgben.
Ett var till unghunden och gammelhunden.
Dom brukar få märgben och kycklingnackar, speciellt på sommaren,,djupfryst som hundglass,,mums ^^:P
Då fick dom diarre,,skumt märgben eller ätit nått snuskigt ute??
Körde risavkok med fisk eller köttfärs i en vecka eller två och det blev OK igen.
Nu fick gammelhunden diarre för en vecka sen,,intensiv som blev vatten,,allt gick rakt igenom.
Inget hjälpte.
Hunddiarre typ 5-6 gånger per natt,,usch så trött jag är,,knappt sovit på en vecka.
Då fick unghunden också lite diarre till o från.
Nu köpte jag ROYAL CANIN® GASTROINTESTINAL, torrfoder och burkmat och det där pulvret man strör på.
Ja, jag har varit hos veterinären och pratat med dom och hundarna är pigga, har matlust och dricker ordentligt.
Nu lugnade det ned sig,,första natten utan att nån diarreat i hallen och jag inte hunnit vakna. PUUH!
Fortsätter med dietmaten ett tag till.
l.
Belöningar när vi varit ut o kissat en snabbkiss sent-sent på kvällen. Dom vet,,ut, kissa snabbt och en belöningspinne och sen sova.
Om jag åker bort 3-4 timmar för at handla eller gå på läkarbesök då ger jag dom en tuggfläta.
Nu har jag inte get dom något under diarreveckan. Kollade med fodertillverkare om dom har diet tuggpinnar,,men icke.
Nån som har tips om pinnar som inte stör magen??
MEN, jag brukar ge dom belöningar,,dom vridna torra smala hundpinnarna och dom flätade i tre färger