Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  eget företagande  (läst 13455 gånger)

Existens?

  • Gäst
SV: eget företagande
« Svar #40 skrivet: 07 dec-11 kl 15:56 »
http://www.blocket.se/kiruna/Svamodling_37633656.htm?ca=1_9&w=1


Slutsteget i en shii-take odling finns för avsalu i Kirunagruvan under jord. Intresserade kan kontakta nuvarande ägare med över 20-årig erfarenhet av shii-takeodling på mobiltelefon. Odlingen består av ett bansystem med 24 banor av rostfritt material och hängande odlinsvagnar av rostfritt stål.

Tänk att man kan odla svamp på en telefon... :)

änga

  • Inlägg: 241
    • Småland
    • 1811 ord&bild
SV: eget företagande
« Svar #41 skrivet: 07 dec-11 kl 16:23 »
Jag är skribent och fotograf och jobbar med detta både som anställd och frilans. Det blir inte mycket pengar precis, men friheten över dagarna är värda det :)

Tord_Lj

  • Gäst
SV: eget företagande
« Svar #42 skrivet: 09 maj-12 kl 11:10 »
...
P.S. @Ullaredsgården, tog mig friheten att lägga upp din verksamhet på min sida. (se länk) Självklart gratis, nu och för alltid.
http://enjoysweden.se/object/ullaredsgarden-bed-breakfast/ ...


Hej igen.
Kan du pm'a inloggningsuppgifter då det behövs uppdateras bl.a. pris .

KungTulle

  • Inlägg: 1199
    • Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
SV: eget företagande
« Svar #43 skrivet: 01 jun-12 kl 09:15 »
Jag har provat lite konstsmide och slogs över hur svårt det var att sälja en smidd krok ens för 25 kr. Samtidigt är det ingen som tvekar att köpa en burk honung av mig för 55 kr.
Fast vi sålde en rätt ful smidesljusstake i gammal stil för ett par år sedan som vi trodde vi skulle få 80 spänn för för  lite över 500:-.
Antar att det min sambo tycker blir fult med smidet är sånt som andra tycker är fint. ( Han är perfektionist).
Det hade väl tagit max en halvtimme att smida den där ljustaken för honom.

Men när det gäller smide så krävs det att man kan hantverket bra för att folk ska vilja köpa. Precis som med keramiken.

Min mor har försörjt sig själv och familjen i nästan 40 år nu på sin keramik. Det är inte fett men det har gått. Jag skulle tro att smide är lättare att få ut en
vettig timlön på. Då det är ett traditionellt "manligt" hantverk. Tar man en smidesgrej som tagit låt oss säga 10 timmar att tillverka är det betydligt lättare att få ut flera tusen för det än för motsvarande textilhantverk.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

t4bb3

  • Inlägg: 84
    • Medelpad
    • Jakt med hund
SV: eget företagande
« Svar #44 skrivet: 25 jul-12 kl 01:07 »
Jag driver eget inom webbutveckling och fotografering. Gör även lite mindre jobb inom lättare marknadsföring och utskrifter.
Drömmer om ett liv som månskensbonde utöver lönelivet.
http://www.nedanbo.se - Resan påbörjad mot livet som månskensbonde!

drake3

  • Inlägg: 328
  • självhushållning, hantverk,djur å rock n roll
    • Värmland
SV: eget företagande
« Svar #45 skrivet: 12 dec-20 kl 14:52 »
Jag jobbar 50% i Hemtjänsten.  Det behövs ingen utbildning och man kan anmäla sig i flera kommuner om man orkar. Jag jobbar så för att kunna ha tid med keramiken och snickeri framöver.
Snälla flickor kommer till himmlen,
vi andra kommer hur långt som helst

Lugnebergagård

  • Inlägg: 254
    • Uppland
SV: eget företagande
« Svar #46 skrivet: 12 dec-20 kl 19:52 »
Driver en liten ingenjörsfirma tillsammans med en kollega inom elteknisk projektering och besiktning. Vi har några anställda. Innan jag blev ingenjör jobbade jag som elektriker och har egen auktorisation.

Jobbar på tok för mycket.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

1206 gäster, 3 användare
Jon.b, peterm, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser