Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ansökan ; bostadbidrag!  (läst 1241 gånger)

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1632
    • -
Ansökan ; bostadbidrag!
« skrivet: 06 maj-19 kl 12:36 »
God middag!
För att få bostadsbidrag fordrar i detta fall Kommunen, att man skall förete ”Hyres-avi!” Men vederbörande får ingen  hyres-avi ; anser/tror ni att det går lika bra med ”hyresavtal” i vilket  hyressumman per månad framgår? (EN teori är givetvis att ringa Kommunen, men svara gärna i alla fall!)
Förhands-tack ingår!
Hälsningar!
G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

malarmaster

  • Inlägg: 5256
    • Småland
SV: Ansökan ; bostadbidrag!
« Svar #1 skrivet: 06 maj-19 kl 13:20 »
Kommunen vill ju ha något som visar vad hyran är. Ett hyresavtal bör fungera kanske ihop med senaste hyresinbet./kvitto.

skogaliten

  • Inlägg: 1290
    • -
SV: Ansökan ; bostadbidrag!
« Svar #2 skrivet: 06 maj-19 kl 15:28 »
...Och finns det inget regelrätt kvitto, utan det betalas t.ex. via Autogiro, så kan man ta med en utskrift av ett kontoutdrag, från det kontot som hyran betalas från, där finns antagligen en text med mottagarnamn, eller det BG/PG-kontos nummer, som betalningen går till.

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1632
    • -
SV: Ansökan ; bostadbidrag!
« Svar #3 skrivet: 06 maj-19 kl 21:56 »
Tack, mina vänner ; utöver era svar tarvas intet!
Hälsningar!
G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

731 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser