Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lite problem med ruvning  (läst 678 gånger)

Lini

  • Inlägg: 41
    • Hälsingland
Lite problem med ruvning
« skrivet: 19 jun-20 kl 17:20 »
Min silkeshöna har hjärtat på rätt ställe, men det verkar som hon har lite dålig koll på att ha ägg under sig. Vi köpte in tre ägg eftersom det är första gången hon ruvar, och dan efter la sig blommehönan i det redet och skulle ruva, så jag har försökt dela upp så blommen har två och silken ett. Men trots att blommen verkar ha stenkoll på hur allt ska fungera verkar silkisen ha svårt att hålla ägget under sig. Det har hamnat på brädan utanför redet, i halmen som omger området hon ligger på... hittade det i halm ringen som utgör kanten igen idag och vet inte riktigt hur länge det legat där, så det kanske är kört med det nu.

Borde jag överge hoppet på att hon ska lista ut det hela och ge ägget till blommen istället utifall det finns en chans för det? Eller kan det vara att det är för lite material i redet? höet har liksom knuffats ut till sidorna så hon mest ligger på plankan under, kanske det är för stort och halt för att hon ska kunna ha koll på ägg?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

791 gäster, 6 användare (3 dolda)
mommo, Tiomilaskogen, Vassberg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser