Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getmjölk skåne??  (läst 4793 gånger)

Misomba

  • Inlägg: 54
    • Skåne
Getmjölk skåne??
« skrivet: 23 apr-14 kl 23:48 »
Undrar om någon vet om någon som säljer getmjölk.
pma mig gärna då ;)

azza

  • Inlägg: 1
    • -
SV: Getmjölk skåne??
« Svar #1 skrivet: 25 apr-14 kl 01:36 »
Om du menar dryckesmjölk så kan du kolla var det finns mjölk från DalsSpira mejeri. De kan leverera till Coopbutiker om butiken efterfrågar mjölken.

Jakobn

  • Inlägg: 600
    • Skåne
SV: Getmjölk skåne??
« Svar #2 skrivet: 29 apr-14 kl 11:51 »
Det finns ett mejeri utanför simrihamn som har getmjölk och getoghurt på glasflaska. De hade även diverse sorter getost, getkorv och smör om jag minns rätt. Tror de har öppet alla vardagar fram till 17.00.
Var där för några veckor sedan, både mjölken och yoghurten är supergod.
Kommer inte ihåg namnet men ska leta i minnet.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Getmjölk skåne??
« Svar #3 skrivet: 29 apr-14 kl 12:24 »
Platsen på Österlen är ju Vilhelmsdal!

http://www.vilhelmsdal.se/index.html
Det är aldrig för sent att ge upp.

Jakobn

  • Inlägg: 600
    • Skåne
SV: Getmjölk skåne??
« Svar #4 skrivet: 07 maj-14 kl 09:41 »
Hur har det gått?
Är lite nyfiken på varför du vill ha tag på getmjölk.

kenjoh

  • Inlägg: 22
  • Bevarande och småskalig prfoduktion
    • Skåne
    • Söderkrokens getter
SV: Getmjölk skåne??
« Svar #5 skrivet: 01 jan-15 kl 17:19 »
Jag är skåning och har getter. Jag ska leverera lite getmjölk till ett litet familjeägt mejeri i Malmö i år. Det vore trevligt om fler getägare kunde gå samman för att leverera mjölk varje eller varannan vecka till detta mejeri. Priset på mjölken är ännu inte förhandlat. Kontakta gärna mig om du är intresserad eller fortsätt diskussionen i detta forum om du hellre vill det.

Blerta Kuci

  • Inlägg: 2
SV: Getmjölk skåne??
« Svar #6 skrivet: 07 okt-21 kl 10:41 »

Fortfarande aktuell?!isf är jag jätteintresserad av att köpa getmjölk.

Jag är skåning och har getter. Jag ska leverera lite getmjölk till ett litet familjeägt mejeri i Malmö i år. Det vore trevligt om fler getägare kunde gå samman för att leverera mjölk varje eller varannan vecka till detta mejeri. Priset på mjölken är ännu inte förhandlat. Kontakta gärna mig om du är intresserad eller fortsätt diskussionen i detta forum om du hellre vill det.

 

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Getmjölk skåne??
« Svar #7 skrivet: 07 okt-21 kl 11:57 »
Fortfarande aktuell?!isf är jag jätteintresserad av att köpa getmjölk.

Om man tittar på kenjohs profil, så ser man att det är snart 4 år sedan han senast var inloggad på forumet. Så det kanske inte är så aktuellt längre.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 2 användare
Nina W, Skaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser